Червоногригорівська селищна рада
Нікопольський район Дніпропетровська область
Аналіз регуляторного впливу
від 30 вересня 2021р. № 
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проєкту рішення виконавчого комітету Червоногригорівської селищної ради «Про корегування тарифів на послуги по збиранню та вивезенню твердих побутових відходів, що надаються комунальним підприємством «ЕКО-СЕРВІС» Червоногригорівської селищної ради»
Опубліковано 30 вересня 2021


          Цей аналіз регуляторного впливу (надалі – Аналіз) розроблено на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 року № 1160-IV та з урахуванням Методики проведення аналізу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308.


  • Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

          Основна проблема, яку передбачається розв'язати шляхом прийняття даного регуляторного акту – це невідповідність діючих тарифів на послуги по збиранню та вивезенню твердих побутових відходів (далі TПВ) економічно обґрунтованим витратам підприємства-надавача таких послуг.

          На території Червоногригорівської селищної ради збір та вивезення ТПВ здійснює комунальне підприємство «ЕКО-СЕРВІС». Діючі тарифи на послуги підприємства затверджені рішенням виконавчого комітету Червоногригорівської селищної ради від 25.01.2021 року № 120 «Про корегування тарифів на послуги по збиранню та вивезенню твердих побутових відходів, що надаються комунальним підприємством «ЕКО-СЕРВІС» на території Червоногригорівської селищної ради».

          За час дії чинних тарифів на послуги по збиранню та вивезенню ТПВ неодноразово переглядався розмір мінімальної заробітної плати, зросла вартість енергоносіїв, запчастин, ремонту та технічного обслуговування спецавтотранспорту, паливно-мастильних та інших матеріалів, які входять в структуру собівартості послуг по збиранню та вивезенню побутових відходів.

          Основні складові тарифів на послуги по збиранню та вивезенню ТПВ:

          - заробітна плата;

          - паливно-мастильні матеріали;

          - ремонт та технічне обслуговування спецавтотранспорту;

          - амортизація спецавтотранспорту;

          - інші прямі витрати: страхування, техогляд, амортизація основних засобів, малоцінних та швидкозношуваних предметів (у тому числі контейнерів), витрати з охорони праці;

          - загальновиробничі витрати;

          - адміністративні витрати;

          - прибуток.

          На зміну тарифів на послуги КП «ЕКО-СЕРВІС» вплинули такі чинники:

          1) За період з 01 січня 2021 року по 01 грудня 2021 року витрати за статтею «заробітна плата» зростуть на 8,4%. Січень 2021 pоку мінімальна заробітна плата 6000,00 грн – грудень 2021 року мінімальна заробітна плата становитиме – 6500,00 грн.

          2) Збільшуються витрати, пов’язані зі сплатою податків, зборів, нарахувань на заробітну плату, передбачених законодавством на 8,4%.

          3) 3більшилися витрати на паливно-мастильні матеріали у зв'язку зі збільшенням вартості дизпалива та збільшення обсягу ТПВ. Ціна на дизпаливо в середньому збільшилася на 25% з 21,50 грн до 27,00 грн.

          4) Витрати по статті по «ремонт та технічне обслуговування спецавтотранспорту» з придбанням другого спеціального автомобіля витрати на ремонт (запчастини) спеціального автотранспорту збільшуються вдвічі. Також це пов’язано зі збільшенням кількості виїздів з вивезення ТПВ на 10% порівняно з 2020 роком.

          5) Вартість послуг сторонніх організацій, а саме розміщення ТПВ на території ТОВ «Полігон СД-32», зменшилась на 30% в зв'язку з переваженням на вагах сміття.

          Необхідність коригування тарифів послуги КП «ЕКО-СЕРВІС» зумовлена тим, що розмір плати за послуги підприємства не відповідає фактичним витратам на їх надання. Дані обставини призведуть до зниження якості послуг по збиранню та вивезенню ТПВ, надання їх не в повному обсязі, погіршенню санітарно-епідеміологічного стану населених пунктів Червоногригорівської селищної ради, зростання збитковості підприємства.

          Зважаючи на викладені обставини та з метою попередження їх негативних наслідків виникла необхідність коригування тарифів на послуги по збиранню та вивезенню ТПВ, що надаються комунальним підприємством «ЕКО-СЕРВІС» Червоногригорівської селищної ради.


  • Цілі регулювання

 

          Даний регуляторний акт приймається з метою:

1) встановлення тарифів на послуги по збиранню та вивезенню ТПВ на рівні економічно обґрунтованих витрат;

2) забезпечення надання послуг по збиранню та вивезенню ТПВ в повному обсязі та належної якості;

3) дотримання санітарних норм та правил утримання територій населених пунктів Червоногригорівської селищної ради;

4) стабілізації фінансового стану підприємства за рахунок збалансування доходів і видатків.



  • Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей

 

          Перша альтернатива – залишення без зміни діючих тарифів на послуги по збиранню та вивезенню твердих побутових відходів, що надаються КП «ЕКО-СЕРВІС» на території Червоногригорівської селишної ради.

          Альтернатива не є прийнятною у зв'язку з тим, що діючі тарифи не відповідають фактичним витратам підприємства й їх подальше застосування призведе до ряду негативних наслідків: зниження якості послуг по збиранню та вивезенню ТПВ, надання їх не в повному обсязі, погіршення санітарно- епідеміологічного стану населених пунктів Червоногригорівської селишної ради, зростання збитковості підприємства.

          Переваги даного рішення – це незмінні витрати споживачів на оплату надаваних КП «ЕКО-СЕРВІС» послуг, а недоліки – зниження якості послуг, погіршення санітарно-епідеміологічного стану населених пунктів, погіршення фінансового стану підприємства.

          Друга альтернатива врегулювання даного питання – відкорегувати встановлені тарифи на послуги по збиранню та вивезенню ТПВ до економічно обґрунтованого рівня шляхом прийняття рішення виконавчого комітету Червоногригорівської селищної ради «Про корегування тарифів на послуги по збиранню та вивезенню твердих побутових відходів, що надаються комунальним підприємством «ЕКО-СЕРВІС» Червоногригорівської селищної ради».

          Перевагами даної альтернативи є забезпечення відповідності тарифу економічно обґрунтованим витратам, підвищення якості надання послуг, недоліки – збільшення витрат споживачів на оплату послуг КП «ЕКО-СЕРВIС».     

          Оцінюючи зазначені альтернативи, перевага була віддана останньому способу, оскільки він забезпечить вирішення проблеми і є оптимальним виходом із ситуації, що склалася.


          Складові тарифів на послуги по збиранню та вивезенню ТПВ, що коригуються:


3/п

Складові тарифів

Чинні тарифи грн/м3

Тарифи після корегування грн/м3

Розмір корегування

грн

%

1

2

3

4

5

6

Вивезення ТПВ для ОСББ с-ще Кам'янське та бюджетних установ

1

Тариф

144,36

163,93

19,57


13

1.1

Планові витрати, сума за статтями витрат, що корегуються

954,29

1091,22

136,93

13


   

1.2

Планові витрати, сума за   

статтями витрат, що

не коригуються

56,26

56,26

-

-

1.3

Рентабельність

101,06

114,85

13,79

13,5

Вивезення ТПВ для приватного сектора с-ще Кам'янське та бюджетних установ

2

Тариф

148,69

193,71

45,02

30

2.1

Планові витрати, сума за

статтями витрат, що корегуються

1034,12

1302,63

268,51

26

2.2

Планові витрати, сума за   

статтями витрат, що

не корегуються

56,26

53,33

-2,93

-5

2.3

Рентабельність

104,52

135,60

31,08

20

Вивезення ТПВ для приватного сектора с. Мусіївка та с. Придніпровське та бюджетних установ

3

Тариф

154,22

207,16

52,94

34

3.1

Планові витрати, сума за

статтями витрат, що корегуються

1074,71

1396,80

322,09

29

3.2

Планові витрати, сума за   

статтями витрат, що

не корегуються

56,26

53,33

-2,93

-5

3.3

Рентабельність

56,55

145,01

88,46

10

Вивезення ТПВ для інших споживачів с-ще Кам'янське (контейнера)

4

Тариф

157,49

196,72

39,23

25

4.1

Планові витрати, сума за

статтями витрат, що корегуються

954,29

1091,22

136,93

14,5

4.2

Планові витрати, сума за   

статтями витрат, що

не корегуються

56,26

56,26

-

-

4.3

Рентабельність

202,11

252,45

50,34

20

Вивезення ТПВ для інших споживачів с-ще Кам'янське 

(приватний сектор)

5

Тариф

169,93

232,46

62,53

37

5.1

Планові витрати, сума за

статтями витрат, що корегуються

1034,12

1302,63

268,51

26

5.2

Планові витрати, сума за   

статтями витрат, що

не корегуються

56,26

53,33

-2,93

-5

5.3

Рентабельність

218,08

232,46

14,38

8

 Вивезення ТПВ для інших споживачів с. Мусіївка та с. Придніпровське

6

Тариф

176,26

248,30



6.1

Планові витрати, сума за

статтями витрат, що корегуються

1074,71

1396,80

322,09

29

6.2

Планові витрати, сума за   

статтями витрат, що

не корегуються

56,26

53,33

-2,93

-5

6.3

Рентабельність

226,19

248,30

22,11

10

Примітка: Рівень рентабельності в цілому по підприємству з вищевказаних послуг не повинен перевищувати 15%.









  • Механізм та заходи, що пропонуються для розв'язання проблеми 

 

          3 метою недопущення зниження якості послуг по збиранню та вивезенню ТПВ, надання їх не в повному обсязі, погіршення санітарно-епідеміологічного стану населених пунктів, враховуючи інтереси як споживачів так і надавача послуг по збиранню та вивезенню ТПВ (КП «ЕКО-СЕРВIС») виконавчий комітет Червоногригорівської селищної ради відкоригує діючі тарифи шляхом прийняття рішення «Про корегування тарифів на послуги по збиранню та вивезенню твердих побутових відходів, що надаються комунальним підприємством «ЕКО-СЕРВIС» Червоногригорівської селищної ради».


  • Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту

          У разі прийняття рішення виконавчого комітету Червоногригорівської селищної ради «Про корегування тарифів на послуги по збиранню та вивезенню твердих побутових відходів, що надаються комунальним підприємством «ЕКО- СЕРВІС» Червоногригорівської селищної ради» буде вирішено питання приведення тарифів на послуги по збиранню та вивезенню ТПВ до економічно обґрунтованого рівня. Відкореговані тарифи нададуть змогу покращити якість надаваних КП «ЕКО-СЕРВІС» послуг, забезпечать сталу роботу підприємства шляхом поліпшення його фінансового стану.

          Основним ризиком, який може негативно вплинути на дію цього perуляторного акту, є зміна рівня мінімальної заробітної плати, подальше зростання вартості енергоносіїв, запчастин, паливно-мастильних та інших матеріалів, які входять в структуру собівартості послуг по збиранню та вивезенню ТПВ. Для попередження негативних наслідків буде здійснюватись моніторинг фактичної собівартості послуг та законодавчої бази. При необхідності будуть вноситись зміни до регуляторного акту.


  • Очікувані результати від прийняття регуляторного акту  

 

          За результатами прийняття рішення виконавчого комітету Червоногригорівської селищної ради «Про корегування тарифів на послуги по збиранню та вивезенню твердих побутових відходів, що надаються комунальним підприємством «ЕКО-СЕРВІС» Червоногригорівської селищної ради» мають бути досягнуті цілі, які передбачені в п. 2 цього Аналізу.

         

         Аналіз вигод та витрат:


Найменування

Вигоди

Витрати

Споживачі

Отримання якісних та в повному обсязі послуг по збиранню та вивезенню ТПВ

Витрати на оплату послуг за новим скоригованим тарифом

Надавач послуг КП «ЕКО-СЕРВІС» Червоногригорівської селищної ради

- стабільна робота підприємства, своєчасне виконання зобов'язень;

- надання послуг в повному обсязі та належної якості;

- забезпечення беззбиткової роботи підприємства

Витрати, пов'язані з діяльністю підприємства

Селищна рада

Дотримання санітарних норм та правил утримання територій населених пунктів Червоногригорівської селищної ради

Витрати не передбачаються


  • Строк дії регуляторного акту
  •  

          Строк дії регуляторного акту не обмежений. У разі виникнення необхідності до нього будуть вноситись відповідні зміни.


  • Показники результативності регуляторного акту

 

          В результаті впровадження регуляторного акта будуть досліджуватись та вивчатись наступні показники:

- результати фінансово-економічної діяльності підприємства;

- виконання вимог законодавства у сфері поводження з відходами;

- рівень оплати споживачами за надані послуги;

- показники якості: кількість скарг на неякісне надання послуг, незручності обслуговування в часі та періодичності.


  • Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акту

 

          Базове, повторне та періодичне відстеження результативності цього рішення будуть здійснюватися у строки та у спосіб, що визначені ст.10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

          Базове відстеження результативності здійснюватиметься до дня набрання чинності регуляторним актом;

          Повторне відстеження результативності акта здійснюватиметься через рік з дня набрання чинності регуляторним актом, але не пізніше двох років з дня набрання чинності регуляторним актом;

          Періодичне відстеження результативності акта здійснюватиметься раз на три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності акта шляхом порівняння показників із аналогічними показниками, що встановлені під час повторного відстеження.

          Відстеження результативності дії регуляторного акта будуть проводитись шляхом аналізу даних надавача послуг по збиранню та вивезенню ТПВ КП «ЕКО-СЕРВIС». Виконавцем відстеження є відділ комунальної власності, господарства, цивільного захисту населення житлово-комунального та надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Червоногригоpівської селищної ради.


Селищний голова                                    Олександр ПРОКОПЕНКО

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux