Червоногригорівська селищна рада
Нікопольський район Дніпропетровська область
Аналіз регуляторного впливу
від 22 грудня 2020р. № 
Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення Червоногригорівської селищної ради Нікопольського району Дніпропетровської області «Про затвердження Положення про порядок оренди комунального майна Червоногригорівської селищної територіальної громади»
Опубліковано 28 грудня 2020


          Цей аналіз регуляторного впливу розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з метою приведення регуляторних актів у відповідність  до норм чинного законодавства, а також обґрунтування відповідності проекту рішення принципам державної регуляторної політики, одержання зауважень та пропозицій від зацікавлених осіб.     

   

1.Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання.

            Відповідно до положень ст.4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», одним із принципів державної регуляторної політики є ефективність і збалансованість, що передбачають забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акту максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів  суб'єктів господарювання, громадян та держави та  забезпечення  у  регуляторній  діяльності балансу інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави.

            Верховною Радою України прийнято Закон України «Про оренду державного та комунального майна» (далі – Закон) № 157-ІХ від 03.10.2019 року. Частиною другої статті 2 Закону визначено, що передача в оренду майна, що перебуває у комунальній власності, здійснюється органами місцевого самоврядування.

З огляду на зазначене, а також на виконання пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону, постала потреба в розробленні відповідного нормативного акта. Виконавчим комітетом Червоногригорівської селищної ради Нікопольського району Дніпропетровської області (далі – Виконком) розроблено проєкт рішення Червоногригорівської селищної ради Нікопольського району Дніпропетровської області  «Про затвердження Положення про порядок оренди комунального майна Червоногригорівської селищної територіальної громади» (далі – проєкт рішення). Даним рішенням визначатимуться: процедура передачі в оренду комунального майна Червоногригорівської селищної територіальної громади шляхом проведення аукціону та без проведення аукціону, продовження договору оренди та внесення змін до нього, передача комунального майна в суборенду, здійснення невід’ємних поліпшень орендованого майна та процедура розірвання договору оренди.


Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи

Так

Ні

Громадяни


ні

Територіальна громада

так


Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва

так


           

2.Цілі державного регулювання.

Основними цілями прийняття пропонованого регуляторного акта є:        

- приведення у відповідність орендних відносин комунального майна територіальної громади до Закону України від 03 жовтня 2019 року № 157-ІХ «Про оренду державного та комунального майна»  встановлення нового порядку передачі в оренду комунального майна,             

- прискорення процедури передачі в оренду комунального майна територіальної громади;

- зацікавлення більшої кількості потенційних орендарів через розширення доступу до інформації про об’єкти, які можуть бути передані в оренду, шляхом розміщення переліку об’єктів в електронній торговій системі


3.Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей.

 

3.1. Визначення альтернативних способів 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Залишити чинний регуляторний акт


Невідповідність вимогам Закону України від 03 жовтня 2019 року № 157-ІХ «Про оренду державного і комунального майна». Альтернатива є недоцільною

Альтернатива 2

Прийняття даного регуляторного акта


Відповідність вимогам Закону України від 03 жовтня 2019 року № 157-ІХ «Про оренду державного та комунального майна».

Найбільш доцільна альтернатива.

           

3.2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Прийняття регуляторного акта надає можливість передавати в оренду комунальне майно територіальної громади шляхом проведення торгів (аукціону), за актуальними для сьогодення цінами, що в свою чергу призведе до поповнення місцевого бюджету.


3.2.1 Оцінка впливу на сферу інтересів громади

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні  

Невідповідність вимогам Закону України від 03 жовтня 2019 року № 157-ІХ «Про оренду державного і комунального майна».

Альтернатива 2

Забезпечить виконання Закону України від 03 жовтня 2019 року № 157-ІХ «Про оренду державного і комунального майна», у відношенні до орендарів.

Відсутні


3.2.2.Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Визначення кількості суб’єктів господарювання, що підпадають під регулювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

0

0

21*

0

21

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

0

100

0

х

*- в тому числі установи, які фінансуються за рахунок державного або місцевого бюджетів та громадські організації, які не здійснюють підприємницьку діяльність.

  

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Діючий Положення про порядок оренди комунального майна Червоногригорівської селищної територіальної громади не відповідатиме Закону України від 03 жовтня 2019 року № 157-ІХ «Про оренду державного і комунального майна».  

Альтернатива 2

Забезпечує виконання Закону України від 03 жовтня 2019 року № 157-ІХ «Про оренду державного і комунального майна» та створення чіткої і прозорої системи передачі в оренду комунального майна

-


          Витрати на одного суб’єкта господарювання малого підприємництва, які виникають в наслідок дії регуляторного акта

          

Розрахунок вартості 1 людино-години:

          Для розрахунку використовується розмір мінімальної заробітної плати станом на 01.09.2020 року – 5000,00 грн. У погодинному визначенні розмір становить 29,20 грн. (ст. 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік»).

п/п

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та

приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

-

-

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/збоів), гривень

-

-

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та

поданням звітності державним органам, гривень

12 год. х 29,20 грн. = 350,40

1752

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів

державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних

санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

-

-

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів,

ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків,

проведення незалежних/обов’язкових експертиз,

сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення

наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

-

-

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські

товари тощо), гривень

Не значні витрати


7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу,

гривень

-


8

Інше (уточнити), гривень

-


9

РАЗОМ (сума рядків: 1+3 + 4 + 5 + 6 + + 7 + 8), гривень

350,40

1752

10

Кількість суб’єктів, на яких буде поширено регулювання,

одиниць

21

21

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання

підприємництва, на виконання регулювання (вартість

регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

7350,00

36750,00

* витрати наступних років можуть змінюватись в залежності від розміру мінімальної заробітної плати та кількості суб’єктів господарювання.

 

4.Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей.

Рейтинг результативності (Досягнення цілей під час вирішення проблем)

Бал результативності

(за чотирибальною системою оцінки

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

0

Відсутні

Альтернатива 2

4

Є найбільш прийнятним та ефективним способом, який дозволить отримати чіткий та прозорий механізм розрахунку орендної плати.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

0

0

Проблема продовжує існувати

Альтернатива 2

4

0

Проблема вирішена

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/ причини відмови від вибраної альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Існування проблеми

х

Альтернатива 2

Вирішення проблеми

х

 

5. Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми.

          Статтею 2 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» передбачено, що передача в оренду комунального майна здійснюється органами місцевого самоврядування відповідно до вимог Закону.

Оскільки порядок передачі в оренду комунального майна територіальної громади м. Бровари принципово відрізняється від порядку  передачі в оренду комунального майна прописаного в Законі України  від 03 жовтня 2019 року     № 157-ІХ «Про оренду державного та комунального майна» прийняття даного регуляторного акта є обов’язковим.

Передача в оренду комунального майна буде здійснюватись шляхом проведення аукціону в електронній торговій системі або без проведення аукціону, для деякої категорії орендарів, із забезпеченням абсолютної прозорості процесу, що в свою чергу сприятиме посиленню громадського контролю. 

Певні категорії орендарів, матимуть право на укладання договору оренди без проведення аукціону, але через електронну торгову систему. Текст договору оренди, після підписання, також висвітлюватиметься в електронній торговій системі.

За рахунок спрощення доступу до аукціонів з передачі майна в оренду, а також рівного доступу для всіх зацікавлених інвесторів до інформації про таке майно може бути підвищена конкуренція між потенційними орендарями.


          6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги. 

          Спеціалісти органу місцевого самоврядування несуть витрати пов’язані з розробкою регуляторного акта, контролем за його виконанням, проведенням аналізу та заходів по відстеженню результативності.

          Строк, який займають усі етапи прийняття регуляторного акта (розробка, оприлюднення, аналіз та інші регуляторні процедури) відповідно до плану діяльності Червоногригорівської селищної ради та її виконавчого комітету, становить 6 місяців. При витраті 1 повного робочого дня в тиждень на кожний етап, за весь термін матимемо – 24 години на регуляторні процедури. Заробітна плата розробника регуляторного акта за 1 год. становить 100,00 грн.

          Загальна сума витрат на прийняття 1 регуляторного акта органу місцевого самоврядування складає 2400,00 грн.

          Заходи по відстеженню надходження коштів від оренди до місцевого бюджету у спеціаліста відповідної категорії займає 0,5 год. в місяць, за рік 6,0 год. Сума витрат складатиме 600,00 грн.   

Адміністрування розрахунку орендної плати здійснює виконком.


Реалізація регуляторного акта не передбачає нових витрат, пов’язаних із здійсненням органом виконавчої влади контрольних функцій (здійснюються спеціалістами у межах службових повноважень).  Передбачаються можливі витрати органу державної влади через збільшення часових витрат на здійснення певних дій з надання консультацій та роз’яснень (усних, письмових) суб’єктам господарювання – учасникам договірних відносин (тривалість – 1 рік).

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади(заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання (за рік), гривень

1.Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

0,3

22,50

1

21

4725,00

2.Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання

-

-

-

-

-

3.Підготовка, затвердження та опрацювання, реалізація одного окремого акта про порушення вимого регулювання  

-

-

-

-

-

4.Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

-

-

-

-

-

5. Підготовка звітності за результатами регулювання

1,0

100,0

4

21

21000,00

6.Інші адміністративні процедури (уточнити)

-

-

-

-

-

Разом за рік

-

-

-

-

25725,00

Сумарно за п’ять років

-

-

-

-

128625,00


Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

№ п/п

Назва державного органу (органу місцевого самоврядування)

Витрати на адміністрування регулювання за рік, гривень

Сумарні витрати на адміністрування регулювання за п’ять років, гривень

1.

Виконавчий комітет Червоногригорівської селищної ради

21000,00

105 000,00

Сумарно бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

25725,00

128625,00

 

 

7. Обгрунтування строку дії регуляторного акта.

          Термін дії регуляторного акта  встановлюється на необмежений термін  і залежить від економічної стабільності у країні. Зміни та доповнення можуть бути внесені після внесення відповідних змін до чинного законодавства України та у разі потреби – за підсумками аналізу відстеження його результативності.


8. Визначення показників результативності дії регуляторного акта.

          Для відстеження результативності дії регуляторного акта визначено такі показники:

розмір надходжень коштів до місцевого бюджету у зв’язку з безпосередньою дією регуляторного акта (гривень);

кількість договорів оренди комунального майна територіальної громади укладених на  підставі проведення аукціону;

кількість договорів оренди комунального майна територіальної громади укладених без проведення аукціону;

заборгованість з орендної плати.

         

9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта.

          Базове відстеження результативності дії вказаного регуляторного акта буде здійснюватись через шість місяців з набрання ним чинності.

          Повторне відстеження регуляторного акта буде проведено через рік з дня набрання чинності, але не пізніше двох років за результатами якого можливо здійснити порівняння показників базового та повторного відстеження.

          Періодичні відстеження планується здійснювати один раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

          Відстеження результативності буде проведено за допомого статистичного методу.

          Після виконання відповідних заходів готуються звіти про результативність регуляторного акта.





Селищний голова                                                       Олександр ПРОКОПЕНКО

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux