Червоногригорівська селищна рада
Нікопольський район Дніпропетровська область
Аналіз регуляторного впливу
від 11 червня 2021р. № 
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проєкту рішення Червоногригорівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Червоногригорівської селищної ради на 2022 рік»
Опубліковано 11 червня 2021


Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення Червоногригорівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку

на території Червоногригорівської селищної ради на 2022 рік» підготовлено згідно з вимогами Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308.


Виходячи з вищевикладеного, з метою безумовного виконання Податкового кодексу України, недопущення суперечливих ситуацій, забезпечення дохідної частини селищного бюджету, виконання програм соціально-економічного розвитку територіальної громади пропонується прийняти  рішення селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Червоногригорівської селищної ради на 2022 рік» з додатками.

Прийняття рішення з даного питання необхідне для прозорого та ефективного встановлення ставок податку на землю,  здійснення необхідного контролю за своєчасністю та повнотою проведення платежів. У зв’язку з потребою встановлення податку на землю та керуючись Податковим кодексом, для визначення надходжень до селищного бюджету виникла необхідність у розробці проєкту даного рішення з метою забезпечення надходжень до селищного бюджету, регламентування відносин щодо сплати даного податку платниками (фізичними та юридичними особами), які знаходяться на території Червоногригорівської селищної ради до бюджету територіальної громади.


Причини виникнення проблеми:

У разі неприйняття рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Червоногригорівської селищної ради на 2022 рік», даний податок будуть сплачувати по ставкам, які діють на 2021 рік, що в свою чергу, у зв’язку зі змінами економічних процесів в Україні (збільшення мінімальної заробітної плати, корегування нормативної грошової оцінки земель, внесеними змінами до Податкового кодексу України, та інше.)  створить не рівні умови оподаткування перед різними суб’єктами господарювання, а саме для одних податок стане непомірно великим, що призведе до суспільної напруженості, а для інших створить пільгові умови по відношенню до інших конкуруючих землекористувачів та не забезпечить повноти наповнення місцевого бюджету, як наслідок не будуть профінансовані соціальні програми селищної ради.


Аналіз втрат до селищного бюджету

п/н

Назва показника

У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2022 р.

У разі не прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2022 р.

Відхилення

тис. грн.


Ставка %

Очікуваний обсяг надходжень тис. грн.

Ставка (середня, що діє в 2021 р.), %

Очікуваний обсяг надходжень тис. грн.

1

Плата за землю

(земельний податок за землі с/г призначення)


1,0


1067


5,0


5294

+ 4227

2

Плата за землю

(земельний податок за  землі інших категорій, які знаходяться в постійному користуванні суб’єктів господарювання, що не віднесені до державної або комунальної форми власності)

5,0

215,9

4,0

38,5

- 177,4


РАЗОМ


Х

1282,9

Х

5332,5

4049,6

 

Підтвердження важливості проблеми:

Важливість проблеми при встановлені ставок земельного податку полягає в необхідності раціонального підходу до оподаткування всіх визначених суб’єктів та встановлення ставок земельного податку в межах визначених законодавством України.

          Враховуючи вищевикладене, Червоногригорівською селищною радою розробляється проєкт рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Червоногригорівської селищної ради на 2022 рік» та публікується в засобах масової інформації.


Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи

Так

Ні

Громадяни

так


Держава

так


Суб’єкти господарювання

так


у тому числі суб’єкти малого підприємництва*

так


 

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:

Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є компетенцією селищної ради.

 

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів:

Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів з огляду на вимоги Податкового кодексу України. А саме, у разі, якщо селищна рада у термін до 15 липня не прийняла та не оприлюднила рішення про ставки податку на землю на території Червоногригорівської селищної ради  на наступний рік, то  виходячи з норми Податкового кодексу України, даний податок справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.


II. Цілі державного регулювання

 

Цілі державного регулювання, безпосередньо пов'язані з розв'язанням проблеми:

Проєкт регуляторного акту спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі.

Основними цілями регулювання є:

- здійснити планування та прогнозування надходжень від податку на землю при формуванні бюджету;

- встановити доцільні і обґрунтовані розміри ставок податку на землю з урахуванням рівня платоспроможності громадян та суб’єктів господарювання відповідно до потреб місцевого бюджету;

 - встановити пільги щодо сплати податку на землю;

- забезпечити своєчасне надходження до селищного бюджету податку на землю;

- забезпечити відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування.

 

ІІІ.  Визначення та оцінка способів досягнення визначених цілей


1. Визначення альтернативних способів

 

   

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1.

Не виносити на розгляд сесії селищної ради та не приймати  рішення селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Червоногригорівської селищної ради на 2022 рік»

       Така альтернатива є неприйнятною в зв’язку з тим, що в даному випадку виходячи з норми Податкового кодексу України, даний податок справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю, що призведе до не рівних умов оподаткування перед різними суб’єктами господарювання, а саме для одних податок стане непомірно великим, що призведе до суспільної напруженості, а для інших створить пільгові умови по відношенню до інших конкуруючих землекористувачів та не забезпечить повноти наповнення місцевого бюджету, як наслідок не будуть профінансовані соціальні програми селищної ради на суму 177,4 тис. грн.  


Альтернатива 2.

Прийняти  рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Червоногригорівської селищної ради на 2022 рік» у запропонованому вигляді

Прийняття даного рішення селищної ради забезпечить: досягнення встановлених цілей, приведення оподаткування щодо плати за землю до умов ефективності та раціональності, здійснить чіткі та прозорі механізми справляння та сплати місцевих податків і зборів на території об’єднаної громади.


Альтернатива 3.

Встановлення максимальних ставок земельного податку на 2022 рік

За рахунок прийняття максимальних ставок даного податку, додатково може надійти до селищного бюджету 5812,16 тис. грн., в тому числі:

земельний податок – 5812,16 тис. грн.

Але така альтернатива є малоймовірною та неприйнятною в зв’язку з тим, що є непосильною для платників податків та зборів об’єднаної територіальної громади. В цьому випадку буде перевиконання дохідної частини селищного бюджету, але у зв’язку з надмірним  податковим навантаженням буде виникати заборгованість зі спати податків та зборів, що призведе до нарахування пені та штрафних санкцій за несвоєчасну сплату, і як наслідок, масове закриття суб’єктів підприємницької діяльності, зменшення кількості робочих місць, виникнення соціальної напруги населення.




 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

 

Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування 

Вид альтернативи

 Вигоди

  Витрати

Альтернатива 1

 1. Отримання до місцевого бюджету додатково 4049,6  тис. грн. від сплати земельного податку.


Відсутні



Альтернатива 2

1. Отримання до місцевого бюджету додатково 177,4  тис. грн. від сплати земельного податку.

2. Створить сприятливі фінансові можливості селищної влади для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади.

3. Вдосконалить відносини між селищною радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням податків та зборів.

Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведенням відстеження результативності даного регуляторного акту та процедур з його опублікування

Альтернатива 3

  • Максимальні надходження коштів до місцевого бюджету (5812,16 тис. грн).
  • Спрямування надлишків на соціально- економічний розвиток.

Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведенням відстеження результативності даного регуляторного акту та процедур з його опублікування

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

 Вигоди

  Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Надмірне податкове навантаження призведе до  нарахування пені та штрафних санкцій за їх несвоєчасну сплату.

Альтернатива 2

Відсутні

Відсутні         

Альтернатива 3

Вирішення більшої кількості соціальних проблем територіальної громади за рахунок значного зростання дохідної частини селищного бюджету

Надмірне податкове навантаження за причини встановлення максимальних ставок податків та зборів, призведе до  нарахування пені та штрафних санкцій за їх несвоєчасну сплату.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання  

Показник

Великі

Середні

Малі

Разом

всього

в тому числі мікро

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць*

1

7

53

41

61

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

2%

11%

87%

67%

100%



Вид альтернативи

 Вигоди

  Витрати

Альтернатива 1

Сплата земельного податку, за умовами передбаченими Податковим кодексом України

Витрати пов’язані зі сплатою земельного податку,  у сумі 4049,6 тис. грн. Надмірне податкове навантаження, яке може спричинити занепад малого бізнесу, який провадить діяльність на території ради, зменшення кількості робочих місць

Альтернатива 2

Сплата земельного податку за обґрунтованими ставками.

Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування.

Вдосконалить відносини між селищною радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням податків та зборів

Сплата податків за запропонованими ставками. Детальна інформація щодо очікуваних витрат наведено у додатках 2, 4 до цього АРВ

Альтернатива 3

Відсутні

За рахунок прийняття максимальних ставок, додаткові витрати будуть складати 5812,16  тис. грн., в тому числі:

земельний податок 5812,16    тис. грн.

Надмірне податкове навантаження, яке може спричинити занепад малого бізнесу, який провадить діяльність на території ради, зменшення кількості робочих місць


Оцінка сумарних витрат за альтернативами

Сумарні витрати за альтернативами

 Сума витрат, гривень

Альтернатива 1   

Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту)

842 312

Альтернатива 2

Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту)

1 402 312








Альтернатива 3

Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту)

3 362 312









 

 

ІV.  Вибір найбільш оптимального альтернативного способу 

досягнення цілей


Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності ( за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бали

Альтернатива 1

1 - цілі прийняття регуляторного акту не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

Така альтернатива є неприйнятною в зв’язку з тим, що в даному випадку відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, місцеві податки і збори сплачуються платниками у порядку, встановленому Кодексом, що призведе до не рівних умов оподаткування перед різними суб’єктами господарювання, а саме для одних податок стане непомірно великим, що призведе до суспільної напруженості, а для інших створить пільгові умови по відношенню до інших конкуруючих землекористувачів та не забезпечить повноти наповнення місцевого бюджету, як наслідок не будуть профінансовані соціальні програми селищної ради на суму 177,4 тис. грн. 

Альтернатива 2

3 - цілі прийняття проєкту регуляторного акту можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть)

Прийняття даного рішення селищної ради забезпечить досягнути встановлених цілей, зменшення податкового навантаження на окремі державні суб’єкти господарювання, здійснить чіткі та прозорі механізми справляння та сплати місцевих податків і зборів на території об’єднаної громади.


Альтернатива 3

2 - цілі прийняття регуляторного акту можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними)

Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково.

Надмірне податкове навантаження на суб'єктів господарювання знівелює вигоди від значного збільшення дохідної частини місцевого бюджету, а саме існує ризик переходу суб’єктів господарювання в «тінь», зменшення кількості робочих місць та розміру заробітної плати, і як наслідок виникне зворотній ефект в результаті якого зменшення надходжень до селищного бюджету. Балансу інтересів досягнуто не буде.




Рейтинг результативності

Вигоди

(підсумок)

Витрати

(підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 2

Держава: - надходження додаткових коштів до селищного бюджету; - спрямування додаткового фінансового ресурсу на соціально-економічний розвиток селищної громади. Громадяни:

 Сплата земельного податку  за обґрунтованими ставками Встановлення пільг по сплаті земельного податку  для окремих категорій громадян Суб’єкти господарювання: земельного податку  за обґрунтованими ставками. Запровадження коригуючих (пом'якшувальних) заходів для малого підприємництва.

Держава:

Витрати, пов'язані з підготовкою регуляторного акту та його офіційним опублікуванням в друкованому засобі масової інформації.


Громадяни:

Сплата податків за встановленими ставками

Суб’єкти господарювання: Витрати: Сплата земельного податку за запропонованими ставками. Детальна інформація щодо очікуваних витрат наведено у додатках 2,4 до цього АРВ Сумарні витрати, грн: 2 022 338,38 грн

Наповнення селищного бюджету, збереження суб’єктів господарювання та робочих місць

Альтернатива 3

Держава: Максимальні надходження коштів до місцевого бюджету. Спрямування надлишків на соціально-економічний розвиток селищної громади. Громадяни: Вирішення більшої кількості соціальних проблем територіальної громади за рахунок значного зростання дохідної частини селищного бюджету

Суб’єкти господарювання: Відсутні

Держава: 

Витрати, пов'язані з підготовкою регуляторного акту та його оприлюдненням в друкованих ЗМІ Громадяни: Надмірне податкове навантаження. Суб’єкти господарювання: Витрати: Надмірне податкове навантаження, яке може спричинити занепад малого бізнесу, який провадить діяльність на території ради. Сумарні витрати, грн:

3 982 338,86

Надмірне податкове навантаження, зменшення кількості суб’єктів господарювання

Альтернатива 1

Держава:

Збільшені надходження коштів до місцевого бюджету. Спрямування надлишків на соціально-економічний розвиток селищної громади. Громадяни:

Сплата податків за надмірно великими ставками, передбаченими Податковим кодексом України

Суб’єкти господарювання: Сплата податків за надмірно великими ставками, передбаченими Податковим кодексом України


Держава: 

Відсутні

Громадяни:

 Відсутні

Суб’єкти господарювання: Витрати:

Сумарні витрати, грн:          1 462 338,86

Створення не рівних умов оподаткування перед різними суб’єктами господарювання, а саме для одних податок стане непомірно великим, що призведе до суспільної напруженості, а для інших створить пільгові умови по відношенню до інших конкуруючих землекористувачів


Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акту

Альтернатива 2

Цілі прийняття проєкту рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку

на території Червоногригорівської селищної ради на 2022 рік» будуть досягнуті майже у повній мірі. Податкове навантаження для платників не буде надмірним. Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу дотримання вимог законодавства, інтересів селищної ради і платників податку.

Зміни до чинного законодавства:

Податкового кодексу України;

Бюджетного кодексу України;

Земельного кодексу України;

та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

Альтернатива 3

Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково. Надмірне податкове навантаження на суб'єктів господарювання знівелює вигоди від значного збільшення дохідної частини місцевого бюджету. Балансу інтересів досягнути неможливо.

Зміни до чинного законодавства:

Податкового кодексу України;

Бюджетного кодексу України;

Земельного кодексу України;

та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

Виникнення податкового боргу про причині не сплати місцевих податків та зборів.

Альтернатива 1

У разі неприйняття регуляторного акту, земельний податок справлятиметься  із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування земельного податку, що призведе до не рівних умов оподаткування перед різними суб’єктами господарювання, а саме для одних податок стане непомірно великим, що призведе до суспільної напруженості, а для інших створить пільгові умови по відношенню до інших конкуруючих землекористувачів.  Вказана альтернатива є неприйнятною.

Зміни до чинного законодавства:

Податкового кодексу України;

Бюджетного кодексу України;

Земельного кодексу України;

та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).


Таким чином, для реалізації обрано Альтернативу 2 – встановлення законодавчо та економічно - обґрунтованих ставок земельного податку, що є посильними для платників податків, та забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування – Червоногригорівської селищної ради.

 

V. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми

 

Запропоновані механізми регуляторного акту, за допомогою яких можна розв’язати проблему:

В результаті визначення цілі, проведення аналізу поточної ситуації на території Червоногригорівської селищної ради, аналітичних показників Нікопольської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, інформації та даних наявних у виконавчого комітету Червоногригорівської селищної ради, проведених консультацій, нарад та зустрічей, основним механізмом, яке забезпечить розв’язання визначеної проблеми є встановлення запропонованих ставок земельного податку на 2022 рік.


Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта:  

Розробка проєкту рішення Червоногригорівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Червоногригорівської селищної ради на 2022 рік» та АРВ до нього.

Проведення консультацій з суб'єктами господарювання.

Оприлюднення проєкту разом з АРВ та отримання пропозицій і зауважень.

 Підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідності проєкту рішення вимогам статей 4, 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України.

Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії селищної ради.

Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку.

Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.


VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акту залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

Тест малого підприємництва додається.


VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акту

 

Запропонований термін дії акту: Один рік.


Обґрунтування запропонованого терміну дії акту:

У разі, якщо селищна рада у термін до 15 липня не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів на наступний рік, у нашому випадку це земельний податок, такі податки справляються, виходячи з норм Податкового кодексу, із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (підпункт 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 ПКУ, абзац 2 частина 5 розділу XIX Прикінцеві положення ПКУ).

Враховуючи норми Бюджетного та Податкового кодексів України, органи місцевого самоврядування мають щорічно переглядати розміри ставок місцевих податків та зборів, що справляються в установленому ПКУ порядку. Відповідні ставки будуть діяти лише протягом року, на який прийняті.


VIII.  Визначення показників результативності дії регуляторного акту


Основними показниками результативності акту є:

  • - забезпечення відповідних надходжень до селищного бюджету від сплати місцевих податків і зборів;

створення фінансових можливостей селищної влади для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади;

кількість фізичних та юридичних осіб, на яких поширюється дія акту, не обмежується.


п/н



             Назва показника

У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2022 р.


             Ставка, %

Очікуваний обсяг надходжень, тис. грн.

1

Разом надходжень до місцевого бюджету, в тому числі:

Х

1282,9



- Плата за землю

 (ставка земельного податку)


1,0 % для сільськогосподарських земель


5,0% для інших категорій, які знаходяться в постійному користуванні суб’єктів господарювання, що не віднесені до державної або комунальної форми власності)

1282,9

2

Кількість суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акту, один.

61

3

Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичних осіб, пов’язаними з виконанням вимог акту, грн.

1282,9

4

Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акту, години на 1 суб.

1

5

Рівень проінформованості суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту, %

Оприлюднені повідомлення, проект рішення, АРВ:

- на офіційному сайті Червоногригорівської селищної ради;

- в газеті «Південна зоря» Нікопольської  райдержадміністрації та Нікопольської  районної ради, тираж 2510 од.

100%



IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акту


Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися виконавчим комітетом Червоногригорівської селищної ради.

Метод проведення відстеження результативності:

Статистичний.

Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності:

Статистичні

- аналітичні показники Нікопольської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області;

- інформація та даних виконавчого комітету Червоногригорівської селищної ради.

Базове відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися до дня набрання чинності цим регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності буде здійснюватися за три місяці  до закінчення визначеного строку регуляторного акту.

 

 

 

 

 

 

Селищний голова                                                            Олександр ПРОКОПЕНКО

 




Додаток 2

до аналізу регуляторного впливу

 

В И Т Р А Т И

на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту

 

з/п

Витрати

За перший рік

За п'ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

0

0

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

175 000

0

3

Витрати, пов'язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

0

0

4

Витрати, пов'язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

0

0

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов'язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

0

0

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

250

0

7

Витрати, пов'язані із наймом додаткового персоналу, гривень

0

0

8

Інше (уточнити), гривень

1 год*39,12

грн= 39,12

0

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

175 289,12

0

10

Кількість суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

8

0

11

Сумарні витрати суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень


1 402 312



          Розрахунок витрат відповідно до статті 12 ПК розраховується на перший рік дії регуляторного акту.


Додаток 4

до аналізу регуляторного впливу

 

ТЕСТ

 малого підприємництва (М-Тест)


1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання 

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 22 квітня 2021 р. по 21 травня 2021 р.


Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет -консультації прямі( інтернет -форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Дата:

з 22.04.2021р. по 21.05.2021р.

Вид консультацій:

телефонному та усному режимі

9

Отримана інформація про ставки земельного податку на 2022 рік, обговорено та отримано де-які  пропозиції, які були враховані при підготовці проєкту рішення 

2

дата 29.04.2021р.

Робоча нарада та зустрічі (опитування)

12

Обговорено та  отримано де-які  пропозиції, які були враховані при підготовці проєкту рішення 




2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

 кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 53 (одиниць),

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 87 (відсотків).


3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік провадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п'ять років

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

0

0

0

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

0

0

0

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

125,0

0

0

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

0

0

0

5

Інші процедури

(сплата податків та зборів), гривень

11 495,38

-

-

6

Разом, гривень Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

11 620,38

0

0

7

Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

53

8

Сумарно, гривень Формула:

відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7)

615 880,14

0

0

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

Розрахунок вартості 1 людино-години:

Норма робочого часу на 2022 рік становить при 40-годинному робочому тижні – 1987годин.

Для розрахунку використовується мінімальна заробітна плата, що у 2022 році становить 6500 грн. та у погодинному розмірі 39,12 грн..

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

1 год*39,12

грн= 39,12

0

0

10

Процедури організації виконання вимог регулювання: Внесення змін до внутрішніх процедур обліку та звітності

1 год*39,12

грн= 39,12

0

0

11

Процедури офіційного звітування

0

0

0

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

0

0

0

13

Інші процедури

Х

Х

Х


не передбачено

0

Х

0

14

Разом, гривень

78,24

Х

0

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

53

16

Сумарно, гривень

4146,72

Х

0







БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ

 на адміністрування регулювання для суб’єктів малого і мікро підприємництва 

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.


4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 

Показник

Перший рік регулювання (стартовий), гривень

За п’ять років, гривень

1

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

615 880,14

0

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

4 146,72

0

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

620 026,86

0

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

0

0

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

620 026,86

0

 

5. Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання 

 

На основі аналізу статистичних даних, що наданні виконавчому комітету Червоногригорівської селищної ради визначено, що зазначена сума є прийнятною для суб’єктів малого підприємництва і впровадження компенсаторних (пом’якшувальних) процедур не потрібно.

   

Процедура, що потребує корегування 

Коригуючий механізм

Х

Х

Показник

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за перший рік, гривень

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за п’ять років, гривень

Заплановане регулювання

620 026,86


За умов застосування компенсаторних механізмів для малого підприємництва

0

0

Сумарно: зміна вартості регулювання малого підприємництва

0

0






Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux