Цей аналіз регуляторного впливу (далі – АРВ), розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308 (зі змінами), визначає правові і організаційні заходи реалізації проєкту рішення Червоногригорівської селищної ради «Про затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області».
На підставі рішення Червоногригорівської селищної ради від 04.03.2025 року № 1807-54/VIII «Про проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади» розроблено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області.
Рішення Червоногригорівської селищної ради «Про затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області» включено до плану діяльності селищної ради з підготовки проєктів регуляторних актів на 2025 рік.
І. Визначення проблеми
На підставі рішення Червоногригорівської селищної ради від 04.03.2025 року № 1807 - 54/VIII «Про проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади» та договору на виконання робіт, ТОВ «ГЕО-АС» розроблено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади відповідно до вимог чинного законодавства, у зв’язку з чим підготовлено проєкт регуляторного акту – проєкт рішення Червоногригорівської селищної ради «Про затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області».
Відповідно до статті 206 Земельного кодексу України (далі – ЗК України) використання землі в Україні є платним. Об’єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, які обчислюються на підставі нормативної грошової оцінки земель.
Згідно зі статтею 201 ЗК України нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо.
Статтею 13 Закону України «Про оцінку земель» (далі – Закон) передбачена обов’язковість проведення грошової оцінки земельних ділянок, а саме нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі:
визначення розміру земельного податку;
визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, плати за суборенду (при передачі в суборенду земельних ділянок державної власності, які орендуються акціонерним товариством, товариством з обмеженою відповідальністю, 100 відсотків акцій (часток) у статутному капіталі якого належать державі, що утворилося шляхом перетворення державного підприємства, у постійному користуванні якого перебували такі земельні ділянки).
визначення розміру державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом…
Також, статтею 5 Закону України «Про оцінку земель» також передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для:
визначення розміру земельного податку;
визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності;
визначення розміру державного мита при міні;
визначення розміру державного мита при спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою);
визначення розміру державного мита при даруванні земельних ділянок;
визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва;
визначення вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд;
розробки показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Пунктами 274.1 та 274.2 статті 274 Податкового кодексу України (далі – ПК України) визначають імперативний порядок визначення ставок земельного податку у відсотковому значенні від нормативної грошової оцінки землі.
Пункт 288.5 статті 288 ПК України також, визначає необхідність обчислення мінімального розміру орендної плати за користування земельними ділянками із використанням результатів нормативної грошової оцінки землі.
При цьому слід зауважити, що податкове законодавство України взагалі не визначає механізму встановлення ставок земельного податку чи обчислення плати за землю на території населених пунктів без використання нормативної грошової оцінки земель у якості бази оподаткування, тобто на випадок, коли така оцінка не проведена, а тому відсутність такої оцінки може призвести до правового «колапсу» у сфері оподаткування земельним податком, визначення розміру орендної плати за використання земельних ділянок державної та комунальної власності.
Аналогічна ситуація може скластись у випадках необхідності обчислення розміру державного мита при посвідченні міни, спадкування, дарування тощо земельних ділянок, що ускладнить реалізацію прав розпорядження власниками належними їм земельними ділянками.
Також слід зауважити, що нормативна грошова оцінка земель, ставки земельного податку та відомості про розміри орендної плати згідно з національними стандартами та методиками оцінки використовуються в певних випадках під час оцінки земельних ділянок для цілей надання їх в оренду, іпотеку, відчуження тощо. Відтак, відсутність нормативної грошової оцінки земель, механізмів визначення розмірів земельного податку чи орендної плати під час аналізу відповідних ринків може мати наслідком певну стагнацію ринків продажу та оренди землі на території Червоногригорівської селищної територіальної громади.
Рішенням Червоногригорівської селищної ради від 10.04.2025 року № 1840-55/VIII погоджено прийняття Проєкту рішення «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області», яким планується затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області, розроблену ТОВ «ГЕО-АС» станом на 2025 рік.
Відповідно до статті 18 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення, проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення – не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення – не рідше ніж один раз на 7-10 років.
Отже, необхідність введення в дію з 01.01.2026 року нормативної грошової оцінки земельних ділянок на території Червоногригорівської селищної територіальної громади також обумовлено необхідністю дотримання строків проведення такої оцінки, визначених законодавством України.
Прийняття Червоногригорівською селищною радою рішення щодо затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області спрямовано на розв’язання проблем, зокрема, пов’язаних з необхідністю визначення ставок та обчислення земельного податку, правильне визначення розмірів орендної плати, державного мита, забезпечення проведення оцінки майна та майнових прав у відповідності до встановлених методик та національних стандартів у сфері оцінки.
Згідно зі статтею 271 ПК України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня 2025 року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель, або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Таким чином, прийняття та оприлюднення в строк до 15 липня поточного року рішення Червоногригорівської селищної ради щодо затвердження нормативної оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області надасть можливість застосовувати відповідну нормативну грошову оцінку з 1 січня 2026 року.
Враховуючи імперативність норм законодавства України щодо порядку встановлення ставок земельного податку, визначення розміру орендної плати, розрахунку державного мита, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, яка виключає можливість застосування альтернативних способів відповідних дій, а також беручи до уваги передбачену законодавством необхідність періодичного оновлення нормативної грошової оцінки земель, вказані вище проблеми в майбутньому не можуть бути розв’язані за допомогою ринкових механізмів чи діючих нормативно-правових актів.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи)
|
Так |
Ні |
Громадяни |
+ |
- |
Держава |
+ |
- |
Суб’єкти господарювання |
+ |
- |
У тому числі суб’єкти малого підприємництва |
+ |
- |
ІІ. Цілі державного регулювання
Цілями прийняття і запровадження даного рішення Червоногригорівської селищної ради є:
реалізація вимог земельного законодавства України, що регулює питання та строки проведення (оновлення) нормативної грошової оцінки земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення, (не рідше ніж один раз на 5-7 років);
розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення (не рідше ніж один раз на 5-7 років);
розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок несільськогосподарського призначення (не рідше ніж один раз на 7-10 років);
забезпечення належного обчислення плати за землю в частині визначення бази оподаткування та граничних розмірів орендної плати за користування земельними ділянками на території Червоногригорівської селищної територіальної громади;
упорядкування розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок у залежності від їх функціонального використання та місцезнаходження;
забезпечення обчислення державного мита під час укладання договорів міни, дарування, спадкування тощо земельних ділянок та усунення факторів, що в подальшому можуть вплинути на можливість громадян та суб’єктів господарювання вільно розпоряджатись власними земельними ділянками або отримувати земельні ділянки з земель державної та комунальної власності на відплатній основі для задоволення особистих потреб або здійснення господарської діяльності;
забезпечення ефективного та раціонального використання земель;
сприяння підприємницькій та інвестиційній діяльності в громаді.
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
Визначення альтернативних способів
У ході пошуку альтернативних способів досягнення встановлених цілей доцільно розглянути реалістичні альтернативи, які можуть бути впроваджені на сучасному етапі розвитку суспільства. Кількість наведених альтернатив для проведення аналізу вигод та витрат буде достатньою для того, щоб оцінка дії регуляторного акту була якісною.
Вид альтернативи
|
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 Прийняття рішення Червоногригорівською селищною радою «Про затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області» |
Введення в дію відповідно до ст. 18 Закону оновленої нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади |
Альтернатива 2 Відсутність регулювання |
Залишення існуючого регулювання без змін, не проведення нормативної грошової оцінки в порядку та у строки, встановлені законодавством України |
Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів органу місцевого самоврядування
Вид альтернативи
|
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 Прийняття рішення Червоногригорівською селищною радою «Про затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області» |
Забезпечення реалізації державної політики у сфері оцінки земель, виконання вимог законодавства України щодо проведення (оновлення) нормативної грошової оцінки земель, забезпечення належного надходження до бюджету плати за землю, сприяння функціонуванню ринку земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади із дотриманням вимог законодавства |
У межах кошторису витрат, відповідно до повноважень |
Альтернатива 2 Відсутність регулювання |
- |
Зменшення надходження коштів до бюджету, невиконання вимог законодавства у сфері проведення нормативної грошової оцінки земель, зниження рівня інвестицій, пов’язаних із використанням, відчуженням чи наданням в користування земельних ділянок на території Червоногригорівської селищної територіальної громади. Неможливість належного нотаріального посвідчення правочинів та їх вчинення може мати наслідком формування тіньового ринку землі |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи
|
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 Прийняття рішення Червоногригорівською селищною радою «Про затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області» |
Прозорий механізм затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади надає можливість здійснення розрахунків нормативної грошової оцінки земель з урахуванням існуючого на даний час функціонального використання земельної ділянки, з урахуванням видів діяльності, привабливості місця розташування земельної ділянки, наявності (відсутності) інженерної інфраструктури; отримання витягів з технічної документації із нормативної грошової оцінки земельної ділянки для визначення розміру плати за землю, державного мита для укладання цивільно-правових угод тощо |
Інших витрат, крім визначених законодавством (плата за землю тощо), не передбачає |
Альтернатива 2 Відсутність регулювання |
- |
Неможливість визначення належного розміру плати за землю. Створюються перешкоди у реалізації прав щодо придбання, отримання в користування або у власність земельних ділянок, в тому числі із земель державної та комунальної власності на території Червоногригорівської селищної територіальної громади |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Показник |
Великі |
Середні |
Малі |
Мікро |
Разом |
Кількість суб’єктів господа-рювання, що підпадають під дію регулювання*, одиниць
|
4 |
7 |
51 |
42 |
62 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків
|
6% |
11% |
83% |
68% |
100% |
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 Прийняття рішення Червоногригорівською селищною радою «Про затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області» |
Прозорий механізм затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади надає можливість здійснення розрахунків нормативної грошової оцінки земель з урахуванням існуючого на даний час функціонального використання земельної ділянки, з урахуванням видів діяльності, привабливості місця розташування земельної ділянки, наявності (відсутності) інженерної інфраструктури; отримання витягів з технічної документації із нормативної грошової оцінки земельної ділянки для визначення розміру плати за землю, державного мита для укладання цивільно-правових угод тощо |
Інших витрат, крім визначених законодавством (плата за землю тощо), не передбачає |
Альтернатива 2 Відсутність регулювання |
-
|
Неможливість визначення належного розміру плати за землю. Створюються перешкоди у реалізації прав щодо придбання, отримання в користування або у власність земельних ділянок, в тому числі з земель державної та комунальної власності на території Червоногригорівської селищної територіальної громади |
Під час проведення оцінки впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва визначено витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які будуть виникати внаслідок дії рішення Червоногригорівської селищної ради, що наведені у Додатку 2.
Сумарні витрати за альтернативами |
Сума витрат, гривень |
Альтернатива 1 Прийняття рішення Червоногригорівською селищною радою «Про затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області» |
1 584,00 + Обов’язкові платежі за землю у розмірі 7 224,4 тис. грн |
Альтернатива 2 Відсутність регулювання |
Зменшення надходження коштів до бюджету, невиконання вимог законодавства у сфері проведення нормативної грошової оцінки земель, зниження рівня інвестицій, пов’язаних із використанням, відчуженням чи наданням в користування земельних ділянок на території Червоногригорівської селищної територіальної громади. Неможливість належного нотаріального посвідчення правочинів та їх вчинення може мати наслідком формування тіньового ринку землі |
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Оцінка ступеня досягнення визначених цілей здійснюється за чотирибальною системою, де:
4 - цілі прийняття рішення Червоногригорівської селищної ради, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);
3 - цілі прийняття рішення Червоногригорівської селищної ради, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);
2 - цілі прийняття рішення Червоногригорівської селищної ради, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);
1 - цілі прийняття рішення Червоногригорівської селищної ради, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності (за чотири бальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
|||||
Альтернатива 1 Прийняття рішення Червоногригорівською селищною радою «Про затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області» |
4 |
Забезпечення реалізації державної політики у сфері оцінки земель, виконання вимог законодавства, зокрема, статті 13 та 18 Закону, забезпечення належного обчислення та справляння плати за землю, сприяння належному оформленню міни, відчуження, дарування тощо земельних ділянок, об’єктивне визначення вартості земельних ділянок з урахуванням існуючого ринку, функціонального призначення, стану та цільового призначення земельних ділянок. Забезпечення можливості отримання громадянами та суб’єктами господарювання у власність або користування земельних ділянок з числа земель державної та комунальної власності |
|||||
Альтернатива 2 Відсутність регулювання |
1 |
Не забезпечить досягнення поставленої мети, створює умови щодо порушення вимог Закону, зокрема, в частині прийняття (оновлення) нормативної грошової оцінки земель, сприяє зменшенню надходження коштів до бюджету, зниженню рівня інвестицій, пов’язаних із використанням, відчуженням чи наданням в користування земельних ділянок на території Червоногригорівської селищної територіальної громади. У зв’язку з неможливістю належного нотаріального посвідчення правочинів та їх вчинення може сприяти формуванню тіньового ринку землі |
|||||
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
||||
Альтернатива 1 Прийняття рішення Червоногригорівською селищною радою «Про затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області» |
Забезпечення реалізації державної політики у сфері оцінки земель. Здійснення розрахунку нормативної грошової оцінки земель з урахуванням функціонального використання земельної ділянки з урахуванням видів діяльності, привабливості місця розташування земельної ділянки, наявності (відсутності) інженерної інфраструктури; отримання витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки для сплати податку (орендної плати) за землю; прозорий механізм затвердження нормативної грошової оцінки для розрахунку плати за землю |
Інших витрат, крім визначених законодавством (плата за землю, тощо), не передбачає |
У разі прийняття рішення Червоногригорівською селищною радою задекларовані цілі будуть досягнуті повною мірою. Буде забезпечено реалі-зацію державної політики у сфері оцінки земель, виконання вимог законодавства, зокрема, статті 13 та 18 Закону, забезпечення належного обчис-лення та справляння плати за землю, сприяння належному оформленню міни, відчуження, дарування тощо земельних ділянок, об’єктивне визначення вартості земельних ділянок з урахуванням існуючого ринку, функціонального призначення, стану та цільового призначення тощо земельних ділянок. Забезпечення можливості отримання громадянами та суб’єктами господарювання у власність або користування земельних ділянок з числа земель державної та комунальної власності |
||||
Альтернатива 2 Відсутність регулювання |
Позитивні наслідки для держави, органів місцевого самоврядування, громадян та суб’єктів господарювання відсутні |
Зменшення надходження коштів до бюджету |
Неприйняття зазначеного рішення Червоногригорівською селищною радою веде до порушення вимог ст. 13 та ст. 18 Закону
|
||||
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акту |
|||||
Альтернатива 1 Прийняття рішення Червоногригорівською селищною радою «Про затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області» |
Забезпечення реалізації державної політики у сфері оцінки земель. Дотримання законодавства, а саме ст. 13 та 18 Закону, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться обов’язково для визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, а також проводиться розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення, проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення – не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення – не рідше ніж один раз на 7-10 років, а також забезпечення належного обчислення та справляння плати за землю, забезпечення належного функціонування ринку землі, посвідчення правочинів, надання в користування та/або власність земельних ділянок державної та комунальної власності |
Упродовж деякого часу на дію рішення Червоногригорівської селищної ради може впливати низька обізнаність суб’єктів господарювання та громадян, на яких поширюється дія цього акту. Інші ризики зовнішніх чинників на дію запропонованого рішення Червоногригорівської селищної ради відсутні. |
|||||
Альтернатива 2 Відсутність регулювання |
Не забезпечується досягнення цілей щодо правового врегулювання питань, пов’язаних з реалізацією державної політики у сфері оцінки земель, порушуються вимоги законодавства України щодо проведення (оновлення) нормативної грошової оцінки земель, не забезпечується належне справляння плати за землю, перешкоджає функціонуванню ринку землі на території Червоногригорівської селищної територіальної громади |
Х |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
V. Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
На підставі проведеного вище аналізу регуляторного впливу найбільш оптимальним способом досягнення встановлених цілей є Альтернатива 1, тобто для розв’язання проблеми пропонується прийняти запропонованого проєкту рішення Червоногригорівської селищної ради.
Механізмом, який забезпечить розв’язання проблематики, є прийняття Червоногригорівською селищною радою рішення щодо затвердження нормативної оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області.
Досягнення визначеної мети планується шляхом:
- затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області;
- введення в дію нормативної грошової оцінки земель Червоногригорівської селищної територіальної громади з 01.01.2026 року.
За умови прийняття запропонованого проєкту рішення Червоногригорівської селищної ради будуть створені умови для розв’язання проблеми, визначеної у розділі І цього АРВ, що є оптимальним шляхом вирішення цієї проблеми й ґрунтується на загальнообов’язковості виконання норм зазначеного проєкту рішення Червоногригорівської селищної ради всіма учасниками правовідносин у сфері земельних питань.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акту залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги
Виконання вимог рішення Червоногригорівської селищної ради з боку органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб, на яких поширюється дія рішення Червоногригорівської селищної ради, можливо завдяки запровадженню організаційно-правових умов для реалізації їх прав та виконання обов’язків, передбачених рішенням Червоногригорівської селищної ради.
Питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих і мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, перевищує 10 відсотків, тому проведено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва – Тест малого підприємництва (М – Тест), додаток 2 до АРВ.
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про оцінку земель» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. На території Червоногригорівської селищної територіальної громади витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видаються Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області. Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, складає 4 581,14 грн за рік. Розрахунок витрат з державного бюджету на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва наведено у Додатку 2.
З бюджету селищної ради додаткових витрат для впровадження вимог цього рішення Червоногригорівської селищної ради не потрібно.
Введення в дію рішення Червоногригорівської селищної ради не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу) та не потребує збільшення штату посадових осіб в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування, а лише упорядковує вже існуючу діяльність із зазначеного питання.
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акту
Передбачається, що регуляторний акт діятиме до наступного оновлення нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади в порядку, визначеному законодавством України, а саме протягом 5-7 років.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акту
Для відстеження результативності дії цього регуляторного акту визначено такі показники:
№ з/п |
Показники результативності |
Перший рік запровадження (прогноз) |
За п’ять років (прогноз) |
1 |
Надходження до бюджету селищної ради від орендної плати за земельні ділянки, тис. грн |
4 725,9 |
23 629,5 |
2 |
Надходження до бюджету селищної ради земельного податку, тис. грн |
2 498,5 |
12 492,5 |
3 |
Кількість діючих договорів оренди земельних ділянок, од |
387 |
452 |
Якісні (у бальній системі)* |
|||
4 |
Рівень інформованості суб’єктів господарювання щодо основних положень рішення Червоногригорівської селищної ради |
4 |
4 |
5 |
Показник збалансування інтересів надавачів послуг, фізичних, юридичних осіб та органів місцевого самоврядування |
4 |
4 |
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акту
Відстеження результативності рішення Червоногригорівської селищної ради буде відбуватися в порядку, передбаченому ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Базове відстеження результативності акту здійснюється до дня набрання ним чинності шляхом збору пропозицій і зауважень до проєкту рішення селищної ради, аналізу статистичної інформації, отриманої від органів державної влади та виконавчого комітету Червоногригорівської селищної ради Нікопольського району Дніпропетровської області.
Повторне відстеження результативності буде здійснюватися з 01 по 31 квітня 2027 року шляхом порівняння результативності показників, визначених під час базового відстеження.
Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження шляхом порівняння показників із аналогічними показниками, що встановлені під час повторного відстеження.
Метод проведення відстеження результативності – статистичний.
Проєкт рішення Червоногригорівської селищної ради та АРВ оприлюднено на офіційному вебсайті Червоногригорівської селищної територіальної громади.
Зауваження і пропозиції до проєкту рішення Червоногригорівської селищної ради «Про затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території Червоногригорівської селищної територіальної громади Нікопольського району Дніпропетровської області» приймаються в письмовому або електронному вигляді протягом одного календарного місяця з дня його опублікування на адресу виконавчого комітету Червоногригорівської селищної ради: вул. Ярмаркова, 33, с-ще Червоногригорівка, Нікопольського району, Дніпропетровської області, 53283; e-mail: info@chervonogr.otg.dp.gov.ua.
Оцінка впливу регуляторного акту на конкуренцію в рамках проведення аналізу регуляторного впливу
Категорія впливу: |
Відповідь |
А. Обмежує кількість або звужує коло постачальників Такий наслідок може мати місце, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні |
1. Надає суб’єкту господарювання виключні права на поставку товарів чи послуг; |
Ні |
2. Запроваджує режим ліцензування, надання дозволу або вимогу погодження підприємницької діяльності із органами влади; |
Ні |
3. Обмежує здатність окремих категорій підприємців постачати товари чи надавати послуги (звужує коло учасників ринку); |
Ні |
4. Значно підвищує вартість входження в ринок або виходу з нього; |
Ні |
5. Створює географічний бар’єр для постачання товарів, виконання робіт, надання послуг або інвестицій. |
Ні |
Б. Обмежує здатність постачальників конкурувати Такий наслідок може мати місце, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні |
1. Обмежує здатність підприємців визначати ціни на товари та послуги; |
Ні |
2. Обмежує можливості постачальників рекламувати або здійснювати маркетинг їх товарів чи послуг; |
Ні |
3. Встановлює стандарти якості, що надають необґрунтовану перевагу окремим постачальникам порівняно з іншими, або стандарти вищого рівня якості, ніж той, який обрали б окремі достатньо поінформовані споживачі; |
Ні |
4. Суттєво збільшує витрати окремих суб’єктів підприємств порівняно з іншими (зокрема, внаслідок дискримінаційного ставлення до діючих та нових учасників ринку). |
Ні |
В. Зменшує мотивацію постачальників до активної конкуренції Такий наслідок може мати місце, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні |
1. Запроваджує режим саморегулювання або спільного регулювання; |
Ні |
2. Вимагає або заохочує публікувати інформацію про обсяги виробництва чи реалізації, ціни та витрати підприємств; |
Ні |
Г. Обмежує вибір та доступ споживачів до необхідної інформації Такий наслідок може мати місце, якщо регуляторна пропозиція: |
|
1. Обмежує здатність споживачів вирішувати, у кого купувати товар; |
Ні |
2. Знижує мобільність споживачів внаслідок підвищення прямих або непрямих витрат на заміну постачальника; |
Ні |
3. Суттєво обмежує чи змінює інформацію, необхідну для прийняття раціонального рішення щодо придбання чи продажу товарів. |
Ні |
Додаток 1 до АРВ
ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва,
які виникають внаслідок дії регуляторного акту
Порядковий номер |
Витрати |
За перший рік |
За п’ять років |
1 |
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, грн |
0,00 |
0,00 |
2 |
Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), грн |
420 000 |
2 100 000 |
3 |
Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, грн |
0,00 |
0,00 |
4 |
Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), грн |
0,00 |
0,00 |
5 |
Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), грн |
0,00 |
0,00 |
6 |
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), грн |
0,00 |
0,00 |
7 |
Витрати, пов’язані із найманням додаткового персоналу, грн |
0,00 |
0,00 |
8 |
Інше (уточнити), грн |
|
|
8.1 |
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання
|
1 год (час, який витрачається суб’єктами на пошук акту в мережі Інтернет; за результатами консультацій)¹ х 48 грн (погодинний розмір мінімальної заробітної плати)² х 1 акт (кількість нормативно-правових актів, з якими необхідно ознайомитись) = 48,00 грн |
48,00 грн (витрати на пошук акту в мережі Інтернет у перший рік) + 0,00 грн (витрати у наступні
|
8.2 |
Процедури організації виконання вимог регулювання
|
1 год (час, який витрачається суб’єктами на розроблення та впровадження внутрішніх процедур (за результатами консультацій)¹
|
1 год (час, який витрачається суб’єктами на розроблення та впровадження внутрішніх процедур (за результатами консультацій)¹
|
9 |
РАЗОМ, грн |
420 144 |
2 100 144
|
10 |
Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, од |
11 |
11 |
11 |
Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), грн |
4 621 584 |
23 101 584 |
Примітки:
1. Інформація про розмір часу, який витрачається суб’єктами на виконання процедури є оціночною, отримана за результатами проведених консультацій.
2. У розрахунку вартості 1 години роботи використано розмір мінімальної заробітної плати відповідно до Закону «Про Державний бюджет України на 2025», мінімальна заробітна плата становитиме 8000 грн на місяць (48 грн на годину).
3. Припущено, що суб’єкт розробляє та впроваджує внутрішні для себе процедури на впровадження вимог регулювання в перший рік (відповідно до ст. 286.2 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі).
Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання
Вид витрат |
У перший рік |
Періодичні (за рік) |
Витрати за п’ять років |
||||||
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо |
витрати відсутні |
витрати відсутні |
витрати відсутні |
||||||
Вид витрат |
Витрати на сплату податків та зборів змінених/ново-введених) (за рік) |
Витрати за п’ять років |
|||||||
Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів) |
Обов’язкові платежі за землю |
Обов’язкові платежі за землю |
|||||||
Вид витрат |
Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік) |
Витрати на оплату штрафних санкцій за рік |
Разом за рік |
Витрати за п’ять років |
|||||
Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу) |
витрати відсутні |
витрати відсутні |
витрати відсутні |
витрати відсутні |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації).
Вид витрат |
Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік) |
Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік) |
Разом за рік |
Витрати за п’ять років |
Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо) |
витрати відсутні |
витрати відсутні
|
витрати відсутні |
витрати відсутні |
* Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.
Вид витрат |
Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо) |
Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік - стартовий) |
Разом за рік (стартовий) |
Витрати за п’ять років |
Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо) |
отримання первинної інформації про вимоги регулювання – 1 год (час, який витрачається суб’єктами на пошук акта в мережі Інтернет; за результатами консультацій)¹ х 48,00 грн (погодинний розмір мінімальної заробітної плати)² х 1 акт (кількість нормативно-правових актів, з якими необхідно ознайомитись) = 48,00 грн |
Замовлення та отримання витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки – 1 год (час, який витрачається суб’єктами на розроблення та впровадження внутрішніх процедур (за результатами консультацій)¹
|
144,00 грн |
144,00 грн (витрати у перший рік) + 0,00 грн (витрати у наступні 4 роки)3 |
Примітки:
1. Інформація про розмір часу, який витрачається суб’єктами на виконання процедури є оціночною, отримана за результатами проведених консультацій.
2. Розрахунок вартості 1 людино-години: Законом України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» установлено у 2025 році мінімальну заробітну плату: у місячному розмірі з 1 січня - 8000 гривень; у погодинному розмірі з 1 січня - 48 гривень.
3. Припущено, що суб’єкт розробляє та впроваджує внутрішні для себе процедури на впровадження вимог регулювання в перший рік (відповідно до ст. 286.2 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі).
Вид витрат |
За рік (стартовий) |
Періодичні (за наступний рік) |
Витрати за п’ять років |
||
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо) |
витрати відсутні |
витрати відсутні |
витрати відсутні |
||
Вид витрат |
Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік) |
Витрати за п’ять років |
|||
Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу |
витрати відсутні |
витрати відсутні |
|||
|
|
|
|
|
|
Додаток 2 до АРВ
ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)
1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 03.03.2025 р. по 03.04.2025 р.
Порядковий номер |
Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) |
Кількість учасників консультацій, осіб |
Основні результати консультацій (опис) |
1 Дата: з 03.03.2025р. по 02.04.2025р. |
Телефонні та усні консультації з представниками суб’єктів малого підприємництва, які мають в оренді або у постійному користуванні земельні ділянки комунальної власності на території Червоногригорівської селищної територіальної громади
|
9 |
Визначено кількість часу та коштів на виконання вимог регулювання. В цілому регулювання є прийнятним. Витрати часу на отримання первинної інформації про вимоги регулювання складатимуть – 1 год. Витрати часу на процедури організації виконання вимог регулювання складатимуть – 1 год. Середня кількість процедур – 2 |
2 дата 03.04.2025р. |
Робоча нарада та зустрічі (опитування) |
6 |
Визначено доцільність прийняття рішення селищної ради на території Червоногригорівської селищної територіальної громади та вирішено розробити проєкт відповідного рішення селищної ради |
2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 51 (одиниця), у тому числі малого підприємництва 51 (одиниця) та мікропідприємництва 42 (одиниці);
питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 83 відсотки (відповідно до таблиці «Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання», наведеної у АРВ.
3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
Порядковий номер |
Найменування оцінки |
У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) |
Періодичні (за наступний рік) |
Витрати за п’ять років |
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
||||
1 |
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) |
витрати відсутні |
витрати відсутні |
витрати відсутні |
2 |
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування |
витрати відсутні |
витрати відсутні |
витрати відсутні |
3 |
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали) |
витрати відсутні |
витрати відсутні |
витрати відсутні |
4 |
Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) |
витрати відсутні |
витрати відсутні |
витрати відсутні |
5 |
Інші процедури (витрати, визначені законодавством щодо плати за землю тощо) |
Обов’язкові платежі за землю у розмірі 51 047 грн |
Обов’язкові платежі за землю у розмірі 51 047 грн |
Обов’язкові платежі за землю у розмірі 255 235 грн |
6 |
Разом, грн
|
51 047 |
Х |
255 235 |
7 |
Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
51 |
51 |
51 |
8 |
Сумарно, грн
|
2 603 397 |
Х |
13 016 985 |
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
||||
9 |
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання
|
1 год (час, який витрачається суб’єктами на пошук акту в мережі Інтернет; за результатами консультацій)¹ х 48 грн (погодинний розмір мінімальної заробітної плати)² х 1 акт (кількість нормативно-правових актів, з якими необхідно ознайомитись) = 48,00 грн |
0,00 грн (відсутні витрати) (припущено, що суб’єкт отримує первинну інформацію про вимоги регулювання в перший рік; за результатами консультацій) |
48,00 грн (витрати на пошук акту в мережі Інтернет у перший рік) + 0,00 грн (витрати у наступні
|
10 |
Процедури організації виконання вимог регулювання
|
1 год (час, який витрачається суб’єктами на розроблення та впровадження внутрішніх процедур (за результатами консультацій)¹
|
0,00 грн (відсутні витрати)3 |
1 год (час, який витрачається суб’єктами на розроблення та впровадження внутрішніх процедур (за результатами консультацій)¹
|
11 |
Процедури офіційного звітування |
0,00 (витрати відсутні)
|
0,00 (витрати відсутні) |
0,00 (витрати відсутні) |
12 |
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок |
0,00 (витрати відсутні)
|
0,00 (витрати відсутні) |
0,00 (витрати відсутні) |
13 |
Інші процедури (уточнити) |
0,00 (витрати відсутні)
|
0,00 (витрати відсутні) |
0,00 (витрати відсутні) |
14 |
Разом, гривень
|
144,00 |
Х |
144,00 |
15 |
Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць
|
51 |
Х |
51 |
16 |
Сумарно, гривень
|
7 344,00 |
Х |
7 344,00 |
Примітки:
Інформація про розмір часу, який витрачається суб’єктами на виконання процедури є оціночною, отримана за результатами проведених консультацій (наведено в таблиці розділу 1).
Розрахунок вартості 1 людино-години: Законом України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» установлено у 2025 році мінімальну заробітну плату: у місячному розмірі з 1 січня - 8000 гривень; у погодинному розмірі з 1 січня - 48 гривень.
3. Припущено, що суб’єкт розробляє та впроваджує внутрішні для себе процедури на впровадження вимог регулювання в перший рік (відповідно до ст. 286.2 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі).
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів
малого підприємництва
Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про оцінку земель» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Державний орган для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання: Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області
Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництв)
|
Планові витрати часу на процедуру |
Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії* (заробітна плата) |
Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта |
Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання |
Витрати на адміністрування регулювання** (за рік), грн |
1. Облік заяви суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання
|
0,1 |
81,66 |
1 |
51 |
416,47 |
2. Розгляд та аналіз документів щодо формування витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, у тому числі |
0,25 |
81,66 |
1 |
51 |
1 041,17 |
камеральні |
0,25 |
81,66 |
1 |
51 |
1 041,17 |
виїзні |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Формування витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки |
0,15 |
81,66 |
1 |
51 |
624,70 |
4. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання |
0,5 |
81,66 |
1 |
51 |
2 082,33 |
5. Підготовка звітності за результатами регулювання |
0,1 |
81,66 |
1 |
51 |
416,47 |
6. Інші адміністративні процедури (уточнити): |
- |
- |
- |
- |
- |
Разом за рік |
Х |
Х |
Х |
Х |
4 581,14 |
Сумарно за п’ять років |
Х |
Х |
Х |
Х |
4 581,14 |
* Розрахунок вартості часу співробітника органу державної влади відповідної категорії здійснено з урахуванням схеми посадових окладів на посадах державної служби з урахуванням категорій, підкатегорій та рівнів державних органів у 2025 році, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2017 № 15 «Питання оплати праці працівників державних органів».
** Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації та на кількість суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання, та на кількість процедур за рік.
Державне регулювання не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).
4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
Порядковий номер |
Показник |
Перший рік регулювання (стартовий) |
За п’ять років |
1 |
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
2 603 397 |
13 016 985 |
2 |
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
7 344,00 |
7 344,00 |
3 |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання |
2 610 741 |
13 024 329 |
4 |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва |
4 581,14 |
4 581,14 |
5 |
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання |
2 615 322,14 |
13 028 910,1 |
5. Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання не передбачається.
Селищний голова Олександр ПРОКОПЕНКО