Червоногригорівська селищна рада
Нікопольський район Дніпропетровська область
Аналіз регуляторного впливу
від 04 березня 2025р. № 
проєкту рішення Червоногригорівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Червоногригорівської селищної територіальної громади на 2026 рік»
Опубліковано 17 березня 2025

Визначення проблеми


Відповідно до пункту 12.3. Податкового кодексу України передбачено, що сільські, селищні, міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень.

Пунктом 12.3.3. Податкового кодексу України також передбачено, що сільські, селищні, міські ради надсилають у десятиденний строк з дня прийняття рішень, але не пізніше 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлених місцевих податків та/або зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів, до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та/або зборів, в електронному вигляді інформацію щодо ставок та податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів у порядку та за формою, затвердженими Кабінетом Міністрів України, та копії прийнятих рішень про встановлення місцевих податків та/або зборів та про внесення змін до таких рішень.

Якщо в рішенні органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії, таке рішення є чинним до прийняття нового рішення.

Крім того пункт 12.3.4. Податкового кодексу України передбачає, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

В свою чергу пункт 12.3.5. Податкового кодексу України регламентує, що у разі якщо до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування місцевих податків та/або зборів, сільська, селищна, міська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків та/або зборів, що є обов’язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки та/або збори справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів.

Останнє рішення Червоногригорівської селищної ради, яким встановлювались ставки та пільги із сплати земельного податку приймалось 12.07.2021 року № 496 - 08/VІІІ «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Червоногригорівської селищної ради на 2022 рік». Слід зазначити, що зазначене рішення приймалось у до воєнний період, тобто до повномасштабної російської військової агресії, у зв’язку з чим, встановлені ставки земельного податку в своїй більшості, мали максимально допустимі згідно із вимогами ст. 274 та ст. 277 Податкового кодексу України ставки.

У зв’язку з неприйняттям в подальшому Червоногригорівською селищною радою нових ставок земельного податку, у відповідності пункт 12.3.5. Податкового кодексу України, дані затверджені ставки земельного податку зберігають свою чинність на 2025 рік та будуть застосовані на наступі роки.

Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 року № 309 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» Червоногригорівська селищна територіальна громада, з 01.08.2022 року віднесена до території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси.

Внаслідок періодичних обстрілів ворожою артилерію на території Червоногригорівської селищної територіальної громади зазнали пошкоджень більше тисячі об’єктів нерухомості (приватних домоволодінь, комунальних об’єктів, об’єктів транспортної і енергетичної інфраструктури). Частина населення територіальної громади була вимушена покинути місце постійного проживання на території громади. Деякі підприємства громади із за окупації частини території України втратили свої виробничі потужності, ринки збуту продукції, втратили виробничі логістичні шляхи. Більшість суб’єктів господарської діяльності зіткнулась з проблемами кадрового укомплектування.

Таким чином, у зв’язку із суттєвим за останні 3 роки погіршенням економічних та соціальних умов пов’язаними з перебуванням Червоногригорівської селищної територіальної громади в зоні активних бойових дій, подальше застосування максимально допустимих ставок земельного податку призведе до вимушеного припинення діяльності частини діючих суб’єктів господарювання, їх переміщення із громади або переходу у тінь на території Червоногригорівської селищної територіальної громади. Що, в свою чергу призведе до зменшення кількості робочих місць, зменшення надходжень інших видів місцевих та державних податків до місцевого бюджету, погіршення соціальної, криміногенної та економічної ситуації в громаді.

Прийняття проєкту рішення Червоногригорівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Червоногригорівської селищної територіальної громади на 2026 рік» як вимушена міра, спрямована на пом’якшення фінансового клімату, створення «економічної подушки безпеки» для більшості діючих на території громади суб’єктів господарювання (малого, середнього та великого бізнесу) для можливостей їх в умовах воєнного стану переорієнтування та адаптації.

Отже, визначену проблему пропонується вирішити прийняттям проєкту рішення Червоногригорівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Червоногригорівської селищної територіальної громади на 2026 рік».

Під дію впливу регулювання цього акта підпадають рівною мірою усі категорії суб’єктів господарювання, що нараховують/сплачують податки.

Основні групи (підгрупи), на які проблема має вплив:


Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

Держава

+

Суб’єкти господарювання

+

У тому числі суб’єкти малого підприємництва

+


Врегулювання питання іншими засобами, окрім прийняття рішення органом місцевого самоврядування про встановлення нових ставок земельного податку та пільг з них, не передбачено вимогами Податковим кодексом України.

 

ІІ. Цілі державного регулювання


Проєкт регуляторного акту спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі.

Основними цілями регулювання є:

- здійснити планування та прогнозування надходжень від податку на землю при формуванні бюджету;

- встановити доцільні і обґрунтовані розміри ставок податку на землю з урахуванням рівня платоспроможності громадян та суб’єктів господарювання відповідно до потреб місцевого бюджету;

- встановити пільги щодо сплати податку на землю;

- забезпечити своєчасне надходження до селищного бюджету податку на землю;

- забезпечити відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування.

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей


Альтернативою є залишення діючими існуючі раніше встановлені ставки та пільги із сплати земельного податку на 2022 рік на підставі рішення Червоногригорівської селищної ради від 12 липня 2021 року № 496 - 08/VІІІ. Інші будь-які чинні нормативно-правові акти не вирішуватимуть визначену проблему.

1. Альтернативні способи досягнення цілей державного регулювання:


Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Прийняття розробленого нормативно-правового акта

Альтернатива 2

Залишення існуючої ситуації без змін


2. Оцінка впливу на сферу інтересів держави


Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Врегульовує існуючу проблему шляхом прийняття проєкту рішення Червоногригорівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Червоногригорівської селищної територіальної громади на 2026 рік», що забезпечить:

- умови для чіткого планування та прогнозування надходжень від податку на землю при формуванні бюджету;

- встановлення доцільних і обґрунтованих розмірів ставок податку на землю з урахуванням рівня платоспроможності громадян та суб’єктів господарювання відповідно до потреб місцевого бюджету;

- встановлення обґрунтованих пільг щодо сплати податку на землю;

- забезпечить своєчасне надходження до селищного бюджету податку на землю;

- забезпечить відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування.

Основні витрати держави пов’язані зі зміною нарахувань Державною податковою службою розміру земельних податків та пільг з нього, без необхідності залучення нових кадрів.

Водночас додаткових витрат держави не виникне

 

Альтернатива 2

Збільшення надходжень в наслідок інфляційних процесів до місцевого бюджету Червоногригорівської селищної громади додатково 687 тис. грн, але це є малоймовірним, оскільки суттєво на 68% збільшить фінансове навантаження суб’єктів господарювання.

Залишення ситуації без змін унеможливлює застосування методів державного регулювання органом місцевого самоврядування ставок земельного податку та пільг, що призведе до неконтрольованих не прогнозованих процесів, таких як припинення діяльності частини суб’єктів господарювання, їх переміщення в інші суміжні громади або переходу у тінь, що, в свою чергу призведе до зменшення кількості робочих місць, зменшення надходжень інших видів місцевих та державних податків до місцевого бюджету, погіршення соціальної, криміногенної та економічної ситуації в громаді


3. Оцінка впливу на сферу інтересів громадян


Проєкт рішення не впливає на сферу інтересів громадян. Оскільки згідно зі статтею 286.5. Податкового кодексу України нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу, разом із детальним розрахунком суми податку, який, зокрема, але не виключно, має містити кадастровий номер та площу земельної ділянки, розмір ставки податку та розмір пільги зі сплати податку. У зв’язку з тим, що проєктом рішення Червоногригорівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Червоногригорівської селищної територіальної громади на 2026 рік» не передбачається жодного збільшення ставки земельного податку для громадян, тому додаткових витрат та впливу на сферу інтересів громадян, у зв’язку з прийняттям вищезазначеного регуляторного акту не передбачається.


4. Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта


Показник

Великі

Середні

Малі

Разом

всього

в тому числі мікро

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць*

4

7

51

42

62

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

6%

11%

83%

68%

100%

Відповідно до статті 286.2. Податкового кодексу України передбачено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Таким чином, під дію впливу регулювання цього акта підпадають в рівній мірі усі категорії суб’єктів господарювання незалежно від їх розподілу за критеріями.

Враховуючи викладене, здійснено розрахунок витрат для усіх категорій суб’єктів господарювання, які нараховують (сплачують) земельний податок, за Альтернативами 1 та 2, згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта.


Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Встановлення нових ставок земельного податку за групами землекористувачів і видами цільового використання земель забезпечить:

- зменшення фінансового навантаження на суб’єктів господарювання в частині сплати земельного податку із загальною економією на рівні 687 тис. грн;

- встановлення доцільних і обґрунтованих розмірів ставок податку на землю з урахуванням рівня платоспроможності суб’єктів господарювання;

- забезпечить відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування та розуміння бізнесу.

Витрати пов’язані зі сплатою земельного податку на рівні 1 008 тис. грн.


Альтернатива 2

Відсутні

Витрати пов’язані зі сплатою земельного податку на рівні 1 695 тис. грн.

Збільшення загальних витрат на 687 тис. грн, що становить 68% збільшить фінансове навантаження на суб’єктів господарювання в значно погіршеній економічній ситуації, пов’язаною з умовами 3 річного перебування в зоні активних бойових дій, що може призвести до припинення діяльності частини суб’єктів господарювання, їх переміщення в інші суміжні громади або переходу у тінь.


ВИТРАТИ

на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають в наслідок дії регуляторного акту за Альтернативою 1

№ з/п

Витрати

За перший рік *

За п’ять років

1.

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, грн

 

 -

 


 

 -

 


2.

Податки (зміна розміру податків, виникнення необхідності у сплаті податків), тис. грн, в середньому на 1 СПД

72,7

363,5

3.

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, грн

 

 -

 

 -

4.

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо), грн

 

 -

 


 

 -

 


5.

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікацій, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), грн

 

 -

 


 

 -

 


6.

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), грн

 -

 -

7.

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, грн

-

-

8.

Інше (уточнити), грн

-

-

9.

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 +3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), грн

 

 

10.

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, од.

11

11

11.

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), тис. грн

 

799,7

 

3 998,5

ВИТРАТИ

на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають в наслідок дії регуляторного акту за Альтернативою 2

№ з/п

Витрати

За перший рік *

За п’ять років

1.

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, грн

 

 -

 


 

 -

 


2.

Податки (зміна розміру податків, виникнення необхідності у сплаті податків), тис. грн, в середньому на 1 СПД

122,3

611,5

3.

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, грн

 

 -

 

 -

4.

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо), грн

 

 -

 


 

 -

 


5.

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікацій, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), грн

 

 -

 


 

 -

 


6.

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), грн

 -

 -

7.

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, грн

-

-

8.

Інше (уточнити), грн

-

-

9.

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 +3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), грн.

 

 

10.

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, од.

11

11

11.

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), тис. грн

 

1 345,3

 

6 726,5

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, за перший рік гривень

Сума витрат, за п’ять років гривень

Альтернатива 1

799,7

3 998,5

Альтернатива 1

1 345,3

6 726,5

 

ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу 

досягнення цілей

 

Вибір оптимального альтернативного способу здійснюється з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей. Оцінка ступеня досягнення визначених цілей визначається за чотирибальною системою, де:

4 бали – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблеми більше не буде);

3 бали – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усіх важливих аспектів проблеми не буде);

2 бали – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, але деякі важливі та критичні її аспекти залишаться невирішеними);

1 бал – цілі ухвалення регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема залишається).


Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності ( за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

4

Цілі прийняття регуляторного акту будуть досягнуті повною мірою; прийняття рішення відповідає вимогам чинного законодавства, приводить ставки по місцевим податкам і зборам у відповідність до існуючої економічної ситуації.

Встановлення доцільних та обґрунтованих розмірів ставок місцевих податків і зборів з урахуванням рівня платоспроможності суб’єктів господарювання, запровадження пільг.


Альтернатива 2

2

Часткове вирішення існуючої проблеми.

Земельний податок буде нараховуватись по раніше встановленим (довоєнним) високим ставкам податку. Але збільшення надходжень в наслідок інфляційних процесів до бюджету мало ймовірне, є великі ризики припинення діяльності частини суб’єктів господарювання, їх переміщення в інші суміжні громади або переходу у тінь.


Рейтинг результативності

Вигоди

(підсумок)

Витрати

(підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

4

2

Прийняття рішення про встановлення ставок та пільг приводить ставки по місцевим податкам і зборам у відповідність до існуючої економічної ситуації.

Встановлення доцільних та обґрунтованих розмірів ставок місцевих податків і зборів з урахуванням рівня платоспроможності суб’єктів господарювання, запровадження пільг.

Альтернатива 2

2

4

Земельний податок буде нараховуватись по раніше встановленим (довоєнним) високим ставкам податку, існує ризик припинення діяльності частини суб’єктів господарювання, їх переміщення в інші суміжні громади або переходу у тінь, що в свою чергу призведе до зменшення кількості робочих місць, зменшення надходжень інших видів місцевих та державних податків до місцевого бюджету, погіршення соціальної, криміногенної та економічної ситуації в громаді.



Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи (причини відмови від альтернативи)

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акту

Альтернатива 1

Ця альтернатива є найбільш привабливою за наступними причинами:

- зменшить фінансове навантаження на суб’єктів господарювання в частині сплати земельного податку;

- встановить доцільні і обґрунтовані розміри ставок податку на землю з урахуванням рівня платоспроможності суб’єктів господарювання;

- забезпечить відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування та розуміння бізнесу.

- зміна діючого законодавства,

- підвищення рівня інфляції,

- посилення ведення бойових дій на території громади

Альтернатива 2

Не обрана за причини вискоків ризиків припинення діяльності частини суб’єктів господарювання, їх переміщення в інші суміжні громади або переходу у тінь, що в свою чергу призведе до зменшення кількості робочих місць, зменшення надходжень інших видів місцевих та державних податків до місцевого бюджету, погіршення соціальної, криміногенної та економічної ситуації в громаді.

  • Х


Таким чином, для реалізації обрано Альтернативу 1 – встановлення законодавчо та економічно-обґрунтованих ставок земельного податку, що є посильними для платників податків, та забезпечить фінансову основу стабільності органу місцевого самоврядування – Червоногригорівської селищної ради.

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

 Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є прийняття регуляторного акту – рішення Червоногригорівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Червоногригорівської селищної територіальної громади на 2026 рік», що додається.

Запропонований спосіб відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільність, адекватність, ефективність, збалансованість, передбачуваність, прозорість та врахування думки та пропозицій суб’єктів господарювання.

При розробці проекту проведено консультації з суб’єктами господарювання – платниками податку щодо можливості його сплати за запропонованими ставками. При визначенні ставок аналізувалися прогнози соціально-економічного розвитку громади, платоспроможність населення та підприємств громади, що впливає на отримання прибутку суб’єктами підприємництва та сплати ними податку.

Механізм розв’язання зазначеної проблеми передбачає виконання низки заходів:

  • 1. Оприлюднення проєкту регуляторного акту – рішення селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Червоногригорівської селищної територіальної громади на 2026 рік» на офіційному сайті Червоногригорівської селищної територіальної громади з метою обговорення та отримання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб.
  • 2. Направлення проєкту регуляторного акту – рішення Червоногригорівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Червоногригорівської селищної територіальної громади на 2026 рік» з аналізом регуляторного впливу до Державної регуляторної служби України для отримання пропозицій щодо удосконалення проєкту відповідно до принципів державної регуляторної політики.
  • 3. На підставі статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» прийняття Червоногригорівською селищною радою рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Червоногригорівської селищної територіальної громади на 2026 рік», враховуючи результати обговорення та отримані пропозиції від Державної регуляторної служби України.
  • 4. Оприлюднення прийнятого регуляторного акту – рішення Червоногригорівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Червоногригорівської селищної територіальної громади на 2026 рік».

Дане рішення буде направлено до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області у строки, передбачені законодавством.


VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акту залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги


Витрат органів місцевого самоврядування Червоногригорівської селищної ради на виконання вимог регуляторного акту не передбачено.

Зазначене регулювання стосуються суб’єктів малого та мікро підприємництва, що складають 83% від загальної кількості суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, тому здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємства – Тест малого підприємництва (додаток).


VII. Обґрунтування запропонованого терміну дії регуляторного акту

 Строк дії регуляторного акту встановлюється з 01 січня 2026 року і діє до прийняття нового рішення.

Це відповідає нормам Податкового кодексу України, зокрема абзацом четвертим підпункту 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 визначено наступне: «Якщо в рішенні органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії, таке рішення є чинним до прийняття нового рішення».


VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акту

Основними показниками результативності акту є:

Показники

2026 рік

2027 рік

2028 рік

2029 рік

Розмір надходжень до бюджету територіальної громади від сплати податку, тис. грн

1 881,5

1 881,5

1 881,5

1 881,5

Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акту, од.

62

62

62

62

Кількість суб’єктів малого підприємництва та мікропідприємництва, на яких поширюватиметься дія акта, од.

51

51

51

51

Кількість фізичних осіб (населення), що сплачує земельний податок

1372

1372

1372

1372

Час, що витрачатимуться СГ та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акту

Час зазначений на ознайомлення з рішенням та внесення змін до внутрішніх процедур обліку та звітності становить 2,5 години для одного суб’єкта малого підприємництва (визначений шляхом опитування СГ в мережі Інтернет), або 120,00 грн.

Зазначена витрата має місце лише у перший (стартовий) рік реалізації проєкту.

Розмір коштів, що витрачатимуться СГ та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акту, тис. грн

1 881,5

1 881,5

1 881,5

1 881,5

Рівень про інформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту

Всі суб’єкти господарювання та фізичні особи-платники податку будуть проінформовані про цей регуляторний акт-рішення селищної ради шляхом опублікування оголошення на офіційному вебсайті Червоногригорівської селищної територіальної громади за посиланням https://chervonogr.otg.dp.gov.ua та в друкованих медіа.


IX. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності дії регуляторного акту

 

Базове відстеження результативності акту здійснюється до дня набрання ним чинності шляхом збору пропозицій і зауважень до проєкту рішення селищної ради, аналізу статистичної інформації, отриманої від органів державної влади та виконавчого комітету Червоногригорівської селищної ради.

Повторне відстеження результативності регуляторного акту буде здійснено з 01 по 31 квітня 2027 року шляхом порівняння результативності показників, визначених під час базового відстеження.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження шляхом порівняння показників із аналогічними показниками, що встановлені під час повторного відстеження.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів шляхом проведення аналізу показників дії цього акту, буде проведено перегляд регуляторного акту та, за необхідності, внесені відповідні зміни до нього.

Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності, статистичні – офіційні дані звітності органів податкової служби про обсяг надходжень податку та кількість платників податку за відповідний період, інша статистична інформація від органів державної влади та виконавчого комітету Червоногригорівської селищної ради.

Метод проведення відстеження результативності дії регулярного акту результативності – статистичний, також буде використано аналітичний метод:

- аналіз надходження звернень від суб’єктів господарювання та фізичних осіб-платників податку з приводу впливу на їх діяльність і рівень добробуту від встановлених ставок податку;

- аналіз рішень органів місцевого самоврядування в інших територіальних громадах про встановлення ставок податку.

 

Додаток

до аналізу регуляторного впливу проєкту

рішення Червоногригорівської селищної

ради «Про встановлення ставок та пільг із

сплати земельного податку на території

Червоногригорівської селищної ради на

2026 рік»

 

 

ТЕСТ

 малого підприємництва (М-Тест)


1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання 

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 03 лютого 2025 року по 03 березня 2025 року


Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі( інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Дата:

з 03.02.2025р. по 28.02.2025р.

Вид консультацій:

у телефонному та усному вигляді

9

Отримана інформація про ставки земельного податку на 2026 рік, обговорено та отримано де-які пропозиції, які були враховані при підготовці проєкту рішення

2

дата 03.03.2025р.

Робоча нарада та зустрічі (опитування)

5

Обговорено та отримано де-які пропозиції, які були враховані при підготовці проєкту рішення


2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 51 (одиниць),

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 83 (відсотки).

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік провадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п'ять років

Оцінка «прямих» витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

 

-


 

-


-


2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

 

-

 


 

-

 


 

-

 


3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

 

-


 

-


-


4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

 

-


 

-


-


5

Інші процедури

(сплата податків та зборів), гривень

4 078

4 078

20 390

6

Разом, гривень Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

4 078

4 078

20 390

7

Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

51

8

Сумарно, гривень Формула:

відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7)

207 978

207 978

1 039 890

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

Розрахунок вартості 1 людино-години:

Норма робочого часу на 2026 рік становить при 40-годинному робочому тижні – 1994годин.

Для розрахунку використовується мінімальна заробітна плата, що у 2025 році становить 8 000 грн та у погодинному розмірі 48,00 грн.

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

1 год*48,00

грн=48,00

0

0

10

Процедури організації виконання вимог регулювання: Внесення змін до внутрішніх процедур обліку та звітності

1 год*48,00

грн=48,00

0

0

11

Процедури офіційного звітування

0

0

0

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

0

0

0

13

Інші процедури

Х

Х

Х


не передбачено

0

Х

0

14

Разом, гривень

96,00

Х

0

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

51

16

Сумарно, гривень

4 896

Х

0







 

БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ

 на адміністрування регулювання для суб’єктів малого і мікропідприємництва 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

 

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 

Показник

Перший рік регулювання (стартовий), гривень

За п’ять років, гривень

1

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

207 978

1 039 890

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

4 896

0

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

212 874

1 044 786

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

0

0

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

212 874

1 044 786

 

5. Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання 

На основі аналізу статистичних даних що наданні виконавчому комітету Червоногригорівської селищної ради визначено, що зазначена сума є прийнятною для суб’єктів малого підприємництва і впровадження компенсаторних (пом’якшувальних) процедур не потрібно.


Процедура, що потребує корегування

Коригуючий механізм

Х

Х

Показник

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за перший рік, гривень

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за п’ять років, гривень

Заплановане регулювання

212 874

1 044 786

За умов застосування компенсаторних механізмів для малого підприємництва

0

0

Сумарно: зміна вартості регулювання малого підприємництва

0

0







Селищний голова                                           Олександр ПРОКОПЕНКО

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux