Червоногригорівська селищна рада
Нікопольський район Дніпропетровська область
Аналіз регуляторного впливу
від 30 вересня 2021р. № 
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проєкту рішення виконавчого комітету Червоногригорівської селищної ради «Про корегування тарифів на послуги з централізованого водопостачання, що надаються комунальним підприємством «Лиман» Червоногригорівської селищної ради»
Опубліковано 30 вересня 2021

      Цей аналіз регуляторного впливу (надалі - Аналіз) розроблено на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» від 11.09.03 року № 1160-IV та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 року № 308.

 

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв'язати шляхом регулювання.

          

           Діючі тарифи на послуги з централізованого водопостачання  затверджені 01 березня 2021 року рішенням виконкому Червоногригорівської селищної ради    № 147 в розмірах: для населення, бюджетних установ, підприємств та інших споживачів – 25,00 грн /м3.

           Станом на 01 вересня 2021 року фактична собівартість послуг з водопостачання (з урахуванням   ПДВ) становить  –  29,00 грн /м3.

           Причиною збитковості підприємства є ріст цін на складові тарифів, в результаті чого витрати підприємства збільшились до 896,20 тис. грн, а саме: на електроенергію, заробітну плату – на 255,0 тис. грн, податки та збори – на 450,0 тис. грн (в зв’язку з тим, що підприємством є платником ПДВ).

           Цю ситуацію погіршує подальше постійне зростання витрат на виробничі ресурси. Підвищуються витрати на реагенти, труби, електроенергію тощо, зросла мінімальна заробітна плата, податки та збори.

           Пропонуються наступні тарифи, з водопостачання: для населення, для бюджетних установ,  для інших споживачів – 29,00 грн за м3.

           Збільшення вартості послуг з водопостачання від діючого тарифу складе близько 16 %.

           Кількість пошкоджень на мережах водопостачання значно збільшується з кожним роком. Це є результатом того, що технічний стан споруд, мереж та обладнання незадовільний, а через нестаток коштів необхідні ремонти не здійснюються в повному обсязі. Знос основних фондів складає 60 %. Водночас ціни на матеріали для ремонту та технічного обслуговування постійно зростають, в деяких випадках значно швидше, ніж офіційний рівень інфляції. Критичний фінансовий стан КП «Лиман» Червоногригорівської селищної ради, який склався на даний момент, може спричинити неякісне надання послуг водопостачання споживачам  або навіть повне припинення надання послуг в результаті несвоєчасної ліквідації аварій на мережах водопостачання.

           Рівень цін/тарифів на житлово-комунальні послуги повинен відповідати економічно обґрунтованим витратам на їх виробництво.

2. Необхідність державного регулювання

      Проблема, яку передбачається розв’язати з прийняттям даного рішення, не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів. Вона потребує державного регулювання і полягає у забезпеченні державної цінової політики на місцевому рівні та стабільної роботи КП «Лиман» Червоногригорівської селищної ради, покращення якості послуг централізованого водопостачання, впровадження новітніх технологій по очищенню питної води, покращення системи обліку водних ресурсів, зменшення втрат води шляхом своєчасної ліквідації пошкоджень та здійснення капітальних та поточних ремонтів, реконструкцій споруд, мереж та обладнання.

           Крім того, необхідність державного регулювання полягає в необхідності забезпечення захисту інтересів споживачів послуг з водопостачання: тарифна політика повинна не лише забезпечити споживачів послугами в достатньому обсязі і за доступними цінами, але й створити умови для їх надійного і безпечного постачання, яке б не завдавало шкоди навколишньому середовищу та відповідало принципу енергоефективності.


3. Необхідність прийняття нового регуляторного акта

           Оскільки, результатом даного регуляторного акта є корегування тарифів на послуги водопостачання, цю проблему неможливо вирішити за допомогою існуючих регуляторних актів. Тому для вирішення означеної вище проблеми підготовлений новий регуляторний акт.


     4. Очікувані результати та аналіз вигод та витрат

 

           Прийняття даного регуляторного акта приведе тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення до рівня економічно обґрунтованих, що створить належні умови для:

 • забезпечення стабільного водопостачання споживачів, покращення якості послуг;

 • поліпшення фінансово-економічного стану підприємства;

 • створення економічного підґрунтя для переобладнання зношених споруд та мереж.


     5. Цілі державного регулювання

 

   Цілями державного регулювання тарифів на житлово-комунальні послуги є:

 • забезпечення доступності житлово-комунальних послуг для всіх споживачів та рівності правових гарантій;

 • забезпечення відповідності рівня тарифів розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво;

 • забезпечення відкритості, доступності та прозорості структури тарифів для споживачів та суспільства.

     6. Опис альтернатив запропонованому регуляторному акта

 

           1. Перша альтернатива – це збереження існуючого стану, тобто без коригування діючих тарифів. Без надання дотації в повному обсязі на покриття збитків від неповного відшкодування економічно обґрунтованих витрат в тарифах без їх зміни ця альтернатива неможлива. Крім того в даному випадку повинен діяти Закон України "Про ціни і ціноутворення": ст.9 "Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які своїм рішенням установлюють ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги в розмірі, нижчому від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання), зобов'язані відшкодовувати суб'єкту господарювання різницю між затвердженим розміром ціни (тарифу) та розміром економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) зазначених послуг за рахунок коштів відповідних бюджетів".

           2. Другою альтернативою цього регуляторного акта може бути збереження існуючого рівня тарифу для населення, а підвищення лише іншим споживачам (підприємствам, організаціям, установам) до рівня економічно обґрунтованих з умовою покриття збитків від надання послуг населенню. Але в такому разі, підвищення тарифів на послуги водопостачання потягне підвищення цін на товари та продукцію, які виробляються іншими споживачами, тобто все рівно тягар зростання буде перекладено на населення. Крім того, відповідно до п.35 Порядку формування тарифів від 12.07.2006 року № 959 тарифи для різних груп споживачів повинні визначатися на основі оцінки економічної обґрунтованості розподілу витрат між групами споживачів. Тобто зазначена альтернатива буде ще і порушенням чинного законодавства. Тому цю альтернативу ми відкидаємо, оскільки вона не здатна вирішити існуючу проблему.


      7. Переваги обраного способу

 

           Перевагами впровадження проєкту регуляторного акта є:

 • забезпечення отримання споживачами міста якісних послуг водопостачання ;

 • приведення тарифів на послуги централізованого водопостачання, що надаються КП «Лиман» Червоногригорівської селищної ради до рівня економічно обґрунтованих;

 • забезпечення стабільної роботи КП «Лиман» Червоногригорівської селищної ради;

 • стабілізація фінансово-економічного стану КП «Лиман» Червоногригорівської селищної ради;

 • забезпечення своєчасних розрахунків КП «Лиман» Червоногригорівської селищної ради за спожиту електроенергію, по податковим зобов’язанням, своєчасну виплату заробітної плати працівникам;

 • реконструкція споруд, мереж та обладнання, з метою підвищення якості послуг, впровадження новітніх технологій.


      8. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків


           Прийняття даного регуляторного акта може отримати негативний резонанс серед мешканців. І це можна зрозуміти, так як рівень соціального захисту населення у державі не задовільний, рівень зарплат, пенсій, стипендій низький і не відповідає зростанню на ціни (тарифи) на комунальні послуги, газ, електроенергію, продовольчі товари, пальне. Але прийняття даного рішення не можливо відкладати на далі, так як це може загрожувати припиненням надання послуг з водопостачання, погіршенням санітарно-епідеміологічного стану, відключенням об’єктів водопостачання від енергопостачання.

           Для суб’єктів господарювання прийняття даного рішення принесе зростання витрат на послуги водопостачання, але ця альтернатива найбільш сприятлива ніж реальна загроза відсутності цих послуг зовсім, тобто можливість зупинки виробничих потужностей і реальні збитки від цього. До того ж, більшість підприємців ні в кого не питає дозволу на підняття цін на власну продукцію, а обґрунтовує їх ростом цін в цілому.

           Громадяни, які будуть не в змозі сплачувати за послуги водопостачання в повному обсязі, можуть отримати субсидії, які їм гарантує держава. Останнім часом процес отримання субсидій значно спрощено. Як і для підприємців цей варіант краще, ніж відсутність питної води і епідеміологічна загроза.

           З прийняттям рішення видатки з місцевого бюджету на послуги водопостачання  для бюджетних організації також виростуть.


     9. Характеристика очікуваних вигод

 

           Не всі вигоди, які виникають внаслідок дії запропонованого регуляторного акта, можуть бути кількісно визначені. Серед них:

 • забезпечення життєдіяльності населення, промислової та соціальної інфраструктури територіальної громади міста;

 • стабільна робота комунального підприємства водопровідного господарства;

 • стабільне отримання споживачами якісних послуг водопостачання.


      10. Можливість впровадження та виконання вимог регуляторного акта

 

           З прийняттям даного регуляторного акта комунальне підприємство очікує деяке зниження відсотку оплати, але КП «Лиман» Червоногригорівської селищної ради в своєму арсеналі боротьби з неплатниками має досить впливові механізми – це відключення від мереж  водопостачання та підключення тільки після сплати боргу та послуг по відключенню та підключенню, стягнення заборгованості через суд.


      11. Обґрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акта

 

           В умовах постійного зростання цін на складові тарифів, термін дії запропонованого регуляторного акта встановити не можливо. У разі виникнення необхідності до нього можуть бути внесені зміни за підсумками проведеного аналізу відстеження його результативності.

           У разі змін у діючому законодавстві, які можуть вплинути на дію даного акта, до нього будуть вноситись відповідні зміни.


      12. Заходи відстеження результативності регуляторного акта


           Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності виконавчим комітетом Червоногригорівської селищної ради на підставі даних КП «Лиман».

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux