Червоногригорівська селищна рада
Нікопольський район Дніпропетровська область
Рішення сесії
від 05 липня 2019р. № 819 –21/VІI
Про встановлення ставок єдиного податку на території Червоногригорівської селищної ради на 2020 рік
Опубліковано 09 липня 2019

На виконання Закону України від 20.12.2016 року № 1791-  VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів  України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2020 році», керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» селищна  рада

В И Р І Ш И Л А:

1. Встановити з 1 січня 2020 року на території Червоногригорівської селищної ради ставки єдиного податку для фізичних осіб-підприємців, які здійснюють господарську діяльність, з розрахунку на календарний місяць:

- для першої групи платників єдиного податку – «10»  відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб»

- для другої групи платників єдиного податку – «20» відсотків розміру мінімальної заробітної плати».

 

2. З  01 січня 2020 року    вважати такими, що втратили чинність

 рішення Червоногригорівської селищної ради  від 22 червня 2018 року за № 290 – 09/VІІ «Про встановлення ставок єдиного податку на 2019 рік»

3.Оприлюднити дане рішення у встановленому законодавством порядку у  п’ятиденний термін після його прийняття.

 

4. Направити в установленому порядку копії цього рішення до  Нікопольської ОДПІ  ГУ ДФС у  Дніпропетровській області.

5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Червоногригорівської селищної ради з питань соціально - економічного розвитку, бюджету і  фінансів (Храпунова)

                Селищний   голова                                        М. Матюк

Додаток 1

 до рішення сесії Червоногригорівської

селищної ради від 05.07.2019 року

                                                                                                                               №  819   - 21/VII


Аналіз

регуляторного впливу проекту рішення

 «Про встановлення ставок єдиного податку на території Червоногригорівської селищної ради на 2020 рік» 

I. Визначення проблеми

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення селищної ради «Про встановлення ставок єдиного податку на території Червоногригорівської селищної ради на 2020 рік» підготовлено на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами (Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року №1151).

Виходячи з норм пункту 5 статті 2 та частини 1 статті 3 Бюджетного кодексу України, бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України (однією зі складових якої є бюджети місцевого самоврядування), становить один календарний рік, що починається 01 січня кожного року й закінчується 31 грудня того ж року.

Органи місцевого самоврядування в рамках, визначених Бюджетним та Податковим кодексами України, мають ухвалювати рішення про встановлення місцевих податків і зборів на наступний рік для відповідного місцевого податку чи збору.

Податковим кодексом України (надалі – Кодекс) зобов’язано надіслати в електронному вигляді копію рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них в десятиденний строк з дня ухвалення до контролюючого органу, у якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 01 липня, року, що передує бюджетному періоду, у якому планується встановлювання місцевих податків і зборів або змін до них.

Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). У іншому разі норми відповідного рішення селищної ради застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Згідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів відносяться до виключної компетенції місцевої ради.

Враховуючи положення Податкового Кодексу України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виникає необхідність встановлення на території Червоногригорівської ОТГ ставок єдиного податку на 2020 рік.

Проблемою є те, що в разі не встановлення селищною радою місцевих податків, будуть застосовуватися мінімальні ставки податку, визначені в Податковому кодексі України, при цьому не будуть враховані інтереси громади по встановленню таких ставок.  Прийняття цього регуляторного акта дасть можливість здійснення контролю за дотриманням правил розрахунку та сплати єдиного податку, поповнити місцевий бюджет, що надасть змогу спрямувати отримані кошти від сплати податку на вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення інфраструктури.

Основні групи, на які зазначена проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+


Держава

+


Суб'єкти господарювання,

+


у тому числі суб'єкти малого підприємництва*

+


          З метою безумовного виконання вимог Податкового кодексу України та недопущення суперечливих ситуацій, а також з метою вирішення проблеми щодо врегулювання питань справляння місцевих податків і зборів в межах територіальної громади, і пропонується прийняття рішення селищної ради «Про встановлення ставок єдиного податку на території Червоногригорівської селищної ради на 2020 рік», так як проблема встановлення ставок не може бути розв’язана ринковими механізмами.

II. Цілі державного регулювання

Проект рішення розроблено з ціллю:

 - Виконання вимог чинного законодавства.

 - Врегулювання правовідносин між Червоногригорівською селищною радою та суб’єктами господарювання в процесі нарахування та сплати єдиного податку.

 - Встановлення ставок єдиного податку, які б дозволили забезпечити сталі надходження до місцевого бюджету для виконання програм соціально – економічного розвитку.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

По закінченню 2019 року діюче на території громади рішення про встановлення єдиного податку має бути скасовано як таке, що не пройшло регуляторну процедуру і не поширюється на подальші періоди. Суб’єкти господарювання залишаться без нормативного акту.
Відповідно до підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України  єдиний податок буде справлятись виходячи з норм Кодексу із застосуванням мінімальних ставок податку для суб’єктів господарювання, які будуть дорівнювати одному відсотку, що суттєво погіршить надходження до місцевого бюджету у 2019 році.

Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України з діючими у 2019 році максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ груп

Забезпечення досягнення цілей державного регулювання.
Сталі надходження до бюджету без погіршення умов для розвитку мікробізнесу.
Належне фінансування програм соціально-економічного розвитку громади.

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб'єктів господарювання.

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

Відсутні

По закінченню 2019 року рішення про встановлення єдиного податку має бути скасовано як таке, що не пройшло регуляторну процедуру і не поширюється на подальші періоди.
Відповідно до підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України  єдиний податок буде справлятись виходячи з норм Кодексу із застосуванням мінімальних ставок податку для суб’єктів господарювання, які будуть дорівнювати одному відсотку, що суттєво погіршить надходження до місцевого бюджету у 2020 році.

Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України з діючими у 2019 році максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ груп.

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання, сталість надходжень до бюджету без погіршення умов для розвитку мікробізнесу, а також належне фінансування програм соціально-економічного розвитку громади.

Відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

Можливе незначне зменшення споживчих цін

Відсутні

Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України з діючими у 2018 році максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ груп

Виділення коштів з міського бюджету на програми соціально-економічного розвитку міста

Відсутні

Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

0

0

0

142

142

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

0

0

100

Х

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

Суб'єкти господарювання – платники податку у 2019 році будуть сплачувати податок за мінімальними ставками (1 відсоток).
Суб'єкти господарювання – платники податку у 2019 році будуть сплачувати податок за мінімальними ставками (1 відсоток).
Витрати на сплату податку зменшаться, при цьому конкурентоспроможність не зміниться.

Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України з діючими у 2019 році максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ груп

Відсутні

Суб'єкти господарювання будуть сплачувати податок за ставками згідно рішення Червоногригорівської селищної ради.

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1 «Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)»
Сумарні витрати для суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта")

-

Альтернатива 2 «Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України з діючими у 2018 році максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ груп»
Сумарні витрати для суб'єктів господарювання великого  і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта")

-

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

1

Рішення про встановлення єдиного податку на 2019 рік не буде діяти у 2020 році, що значно зменшить надходження до бюджету. Проблема сплати податку в мінімальному розмірі буде існувати до 2021 року.

Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України з діючими у 2019 році максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ груп

4

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України з діючими у 2019 році максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ груп

Належне фінансування програм соціально-економічного розвитку громади.
Суб'єкти господарювання І-ІІ груп будуть сплачувати податок за максимальними ставками згідно рішення Червоногригорівської селищної ради без погіршення умов для розвитку мікробізнесу.
Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

Для держави і громадян вигоди відсутні.
Суб’єкти господарювання                будуть сплачувати єдиний податок за мінімальними ставками (1 відсоток).
Суб'єкти господарювання – платники податку у 2020 році будуть сплачувати податок за мінімальними ставками, що суттєво зменшить надходжень у місцевий бюджет.
Рішення про встановлення єдиного податку на 2019 рік не буде діяти у 2020 році, що значно зменшить надходження до бюджету. Громада не отримає належного фінансування програм соціально-економічного розвитку.

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України з діючими у 2018 році максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ груп

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

Зміни у Податковому кодексі України, зниження платоспроможності платників податків, зменшення кількості суб’єктів господарювання. Політична та економічна ситуація в країні.

Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

Рішення про встановлення єдиного податку на 2018 рік не буде діяти у 2019 році, що значно зменшить надходження до бюджету. ОТГ не отримає належного фінансування програм соціально-економічного розвитку.

Х

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

1. Оприлюднення проекту рішення «Про встановлення ставок єдиного податку на території Червоногригорівської селищної ради на 2020 рік» з метою отримання зауважень та пропозицій.

2. Аналіз та моніторинг діючих ставок оподаткування по Нікопольському району в 2019 році.

3. Отримання пропозицій щодо встановлення ставок оподаткування.

4. Встановлення ставок єдиного податку.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб'єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва).

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

На дію цього регуляторного акта негативно можуть вплинути економічна криза, значні темпи інфляції, різке здорожчання тарифів на енергоносії та продукти харчування при незмінному розмірі мінімальної заробітної плати. Ці фактори впливають на рівень платоспроможності населення та призводять до закриття підприємницької діяльності.

Позитивно на дію цього регуляторного акта може вплинути економічна стабільність в країні та підвищення темпів росту ВВП. Вихід з «тіні» бізнесу сприятиме збільшенню надходжень до бюджетів усіх рівнів.

Згідно вимог чинного законодавства строк дії запропонованого регуляторного акта обмежений. Строк дії регуляторного акта з 01.01.2020 року по 31.12.2020 року із можливістю внесення до нього змін та його відміни у разі зміни чинного законодавства чи в інших необхідних випадках.  

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Виходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі аналізу регуляторного впливу, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі прогнозні показники:

Назва показника

2018 рік

Планові показники

2019 рік

Надходження до місцевого бюджету єдиного податку від всіх груп платників (тис. грн.)

2 102,3

2 559,3

Загальна кількість платників єдиного податку, чол.

146

146

Кількість платників єдиного податку І-ІІ груп, чол.

93

93

Витрати суб’єктів господарювання на адміністративні процедури щодо виконання регулювання та звітування (тис. грн.)


Рівень поінформованості суб’єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акта
Проект рішення оприлюднюється на офіційній сторінці Червоногригорівської селищної ради ради в мережі Інтернет за адресою: chervonogr.otg.dp.gov.ua та місцевих друкованих засобах масової інформації.
Один екземпляр надається до Нікопольського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Базове відстеження результативності дії регуляторного акту здійснюватиметься до дати набрання чинності цього регуляторного акта.

Повторне відстеження результативності буде здійснено за три місяці до дня закінчення визначеного строку, але не пізніше дня закінчення визначеного строку.

З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, відстеження буде проводитись за допомогою статистичного методу та шляхом опитування.

У рамках зазначених методів відстеження буде проведено аналіз звітності про виконання дохідної частини бюджету в частині інформації щодо розміру надходжень до бюджету, кількості осіб, на яких поширюватиметься дія акта, а також розміру коштів і часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання на виконання вимог акту.

Секретар  селишної ради                                          В. Науменко

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux